måndag 20 juni 2011

en filt som blev två och lite blommor på det...

... min kollega skulle till IKEA efter jobbet... jag behöver en filt till festivalen tänkte jag... på IKEA finns det käcka fleecefiltar för 10:-... hur i hela Värmland kan de vara så billiga??? Men det får jag fråga Ingvar någon dag gissar jag! iallafall... jag brukar inte skippa ett besök på IKEA... jag älskar IKEA... så inte heller idag... skippade jag IKEA alltså... men min fleecefilt för 10:- blev två... och sedan hade de så himla söta sängkläder med rosor på... så då fick jag köpt ett sådant set också... ... ... och där svarade jag på min fråga jag skulle ställa till Ingvar ja!



mitt i alla rosa rosor kom jag på att mina rosenlisor (eller vad nu de heter) har övergivit mig... pelargonerna jag köpte samtidigt står så fint och blommar i köksfönstret men behövde helt enkelt lite back up, lite stöttning, förstärkning kan man kalla det... jag fick med mig Anna till Plantagen också och köpte två Mårbackor till och likadana krukor... behöver jag säga att det är jättefint i köksfönstren nu???



och samtidigt som det är så fint, rosa och blommigt i mitt köksfönster så sitter jag och letar midsommarsånger... eller sånger till midsommar... och kollar på Big Bang Theory... galna knäppisar är ju riktigt roligt!

vilken är din "midsommar sång" eller den där som du inte vill att  man inte ska sjunga på midsommar??? Eller rättare sagt, om du skulle sätta ihop ett sånghäfte till midsommar, där åldern på deltagare kommer att vara spridd från små barn och uppåt till barnens mormor och morfar... så bring it on, jag behöver tips!

2 kommentarer:

  1. midsommar visor...
    för barnen måste väl "idas sommarvisa" vara ett självklart val.
    när det gäller morfar kanske den där "kväll i juni" är ett alternativ.
    "små grodorna", "nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen...", lite taubevisor, kanske något med sonja hedenbratt.
    kanske lite monica zetterlund...
    nu blir det till att stämma gitarren!
    lycka till!

    SvaraRadera
  2. Du är ju bäst helt enkelt!!! tusen tack!!! kram kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!