fredag 3 juni 2011

nattsudd

på hög nivå dessutom!!! så himla mysigt... Johanna, Anders och Ella har varit här och hälsat på mig ikväll... vi har ätit middag och sedan suttit och snackat tills nyss... hur gött som helst... nja inte maten, den blev lite torr... men umgänget... det kan jag inte klaga på... maten kan jag klaga på... det var jag själv som hade lagat den!

Men vad gör väl det när vinet är gott och vännerna likaså??? Fast det första vinet var godast... ett jag har tipsat om förr... Beaujolais-Villages (nr 5003)... gottelligott som mingelvin och till broccoli-, tomat- och fetaostpaj... Meia Pipa (nr 2564) åt vi till jelly beans... (inte det goda originalet men det bästa jag har hittat efter dem... finns på Willys bla)... det var nog inte helt rätt... på systembolagets sida om just detta står det "Serveras vid cirka 18°C till robusta rätter av lamm- eller nötkött, gärna grytor eller stekar."... inte ett ord om jelly beans i olika fruktsmaker alltså... så jag kanske inte ska dömma ut det direkt... men till godis passade det inte så bra!

de åkte hem för en stund sedan... och jag längtar redan till nästa gång vi ses... det är härligt med goda vänner... de förgyller liksom hela tillvaron!! Solen har snart gått upp och jag funderar starkt på om jag skulle stanna kvar uppe och se soluppgången... hade varit riktigt mysigt det också... men nä, fiskmåsarna har börjat skräna... lika bra att somna innan de kör igång på allvar... sovmasken på och hoppas på några timmar sömn... fast vad gör väl det, jag är ju ledig imorgon/idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!