söndag 5 juni 2011

att kastas tillbaka...

... ja, en sisådär 15 år i tiden... det gjorde jag igår kväll... är galet glad över att jag valde att gå på den här festen istället för att knö med en massa folk på Håkan-konserten... dels för att jag ju kommer att kunna se Håkan senare i sommar och mest för att jag inte hade velat missa den kvällen... Håkan är helt fantastisk, jag antar att det var magiskt... hela Håkan är ju det liksom... men det var så trevligt och trivsamt att träffa en massa gamla vänner och bekanta... jag är helt varm i själen såhär efteråt! Tack A-K och Martin för att jag fick komma och för att ni hade ordnat en sån trevlig fest!!!

hade en jättebra dag igår på dagen också... värmde upp i solstolen i hos mamma och pappa, insåg ganska raskt att det där staketet inte skulle bli färdigskurat om inte jag tog tag i saken... sagt och gjort... fejade och skurade mig en solbränna som heter duga! och det blev så fint, nu är hela staketet lika vitt och fint igen, som sig bör! Åt middag där och sedan blev det lite bråttom... jag är inte känd för att vara snabbpiffad... en halvtimma är fasiken inte lång tid... men det gick!







upp till festen och sedan var det liksom bara trivsel och mys hela kvällen! plocka fram gamla minnen och bekanta sig på nytt... Sötaste A-K hade köpt godis som jag gillar!!! blev iofs stor konkurrens när barnen kom på att det fanns godis på bordet... men det är ju smart att dela med sig lite, då riskerar man inte att äta lika mycket... när vi gick var jammet i full gång... tror de höll på till långt in på morgontimmarna... underbart att se glädjen i ansiktena... det är så grymt fräckt att se på när folk gör sådant de är riktigt, riktigt bra på!


Kvällen avslutades med mysigt utanför-huset-snack med A-K2 till sent, innan förnuftet och kölden togs till fånga och fröken fräken gick in till sitt för att knoppa... i ungefär fyra timmar innan det var dags att åka in till Backaplan och gå kvartalsutbildning för Sportlife... tjänare va trött jag va... trodde inte riktigt det var sant... härligt att då starta dagen med ett cykel45...  utan frukost... kadensfokus och puls... jag körde på ren vilja, helt klart... ren vilja och vägran om att inte orka... hade dessutom Inger bredvid mig som är smått galen när det taggas igång... mosigt huvud, mosiga ben... och en längtan till sängen som var enorm...

men såhär efteråt är jag faktiskt riktigt nöjd... det var vettigt att gå igenom lite styrketräningsövningar och sådant specifikt för cyklister... inte för att jag inte är medveten om det kanske,  mer för att jag behövde en påminnelse om att det kanske vore vettigt att börja styrketräna igen...

I omklädningsrummet... efter cykelpasset och innan styrketräningsgenomgången... hamnade jag i en sportbehåsituation jag inte klurade ut utan assistans... lite som livet självt slog det mig... ibland när det blir kaos då... behöver man assistans ur situationer...

vet faktiskt inte vad denna dagen kan tänkas erbjuda... tror jag ska sova en stund på saken... jag vet att det är jättefint väder och som att svära i kyrkan att inte gå ut och anamma solstrålarna... men min kropp fick en del sol igår... den behöver inte mer egentligen... däremot behöver den sömn... jag vågar trotsa det fina vädret och hoppas att det kommer åter, en annan dag... eller iallafall är kvar om en timma eller två... och förbannar min feghet en smula... bara lite... men dock!

2 kommentarer:

  1. Söta du, tack för snacket! Kram A-K2

    SvaraRadera
  2. Tack själv, sötnos!
    /A-K (1)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!