torsdag 16 juni 2011

svaret...

på frågan om vad som är meningen med livet, universum och allting är ju 42... iallafall om man får tro Liftarens Guide till Galaxen... och då tror man ju på det... har du inte läst böckerna? Gör det... eller det skulle du kanske gjort när du var en sådär 15-18år... då läste jag dem... galet roliga... bara man kom underfund med alla konstiga namn på allting...

hur som helst... jag vet ju att ni är några stycken som legat sömnlösa i flera veckor nu nästan... iallafall två... undrat och tänkt... tänkt och undrat... hur gick det egentligen??? Gick det verkligen bra??? Klarade hon det??? Hur ska det gå??? och jo, idag fick vi äntligen svar... idag stod det oss äntligen skrivet på näsan liksom... och nu ska jag inte förhala det längre... nu ska jag inte låta dig leva i gränslandet mellan hopp och förtvivlan längre... det gick bra på tentan... det gick till och med jäkligt bra på tentan! Både för mig och för Anna!!! No omtenta for us liksom!

Vi kom
vi såg
vi segrade!

eller som man skulle kunna välja att se det...

vi pluggade
vi tentade
vi klarade det!

och det galna är att den delen jag hade svårast för, både innan, under och efter tentan... den hade jag alla rätt på... läraren måste ha rättat fel!!!

så galet skönt att kunna ställa upp de böckerna på hyllan och bara plocka fram dem om man behöver använda kunskapen man vet finns där men inte riktigt har färskt i minnet... så galet skönt att inte behöva fundera på att plugga till en omtenta... även om det kanske bara skulle röra sig om en del av kursen så är det gött att slippa... tills nästa gång vi kommer på den briljanta idén om att gå en distanskurs... för tro mig... den dagen kommer då det känns som det mest självklara i världen... som att andas ungefär... för så funkar vi... eller iallafall jag!

6 kommentarer:

  1. grattis, nina! så duktig du är!
    bäst helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Bra jobbat båda två!

    Vilken del blev full pott? Jag har en färg och beredningsdel att göra om till hösten, inget jag ser framemot men men.

    Ställ upp böckerna på hyllan och fira med lite vin i morgon, det är ju trots allt fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, va söta ni är! Ja, det är härligt, så galet skönt att bara kunna släppa det nu!!!

    Mia, nu vill jag ju inte gnussa in det i ansiktet på dig, men det är faktiskt just den delen jag hade alla rätt på... kan inte förstå hur det gick till... som sagt, läraren måste ha rättat fel! men läs igenom det där om vilka färger som hör till vad, vilka beredningar som görs till vilka material och sedan lite om de olika maskinerna så borde det gå som en dans!

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jag tänkte samma sak som du; "Han måste ha rättat fel!?" Jag fick långt ifrån alla rätt på färg & beredning, men 11 tappra poäng vilket var godkänt med marginal. Jag tyckte inte ens att jag svarade på tillräckligt många frågor för att få så många poäng.. Men men, jag är glad att jag slipper åka tillbaka till Borås i höst! Så skönt!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!