söndag 12 januari 2014

Och så var denna helgen till ända!

Måste säga att det varit en fantastiskt härlig helg!

I fredags kväll fredagsmystes det på tokklassiskt vis med räkor och vitt vin... ett riktigt gott vin lyckades jag få  med mig när jag gick omkring där och botaniserade bland hyllorna på Systembolaget (Marie d'Alsace nr 12244, ekologiskt dessutom... massa pluspoäng)...

Lördagen startades med grötfrukost och sedan en tur till Freeport där Anders fyndade en massa kläder, jag fyndade kanske inte lika mycket men fick köpt på mig så jag har ett halvt dussin av min frukostsservis nu, Swedish Grace i vitt... så himla fint! Och eftersom det blev billigare om man köpte sex tallrikar så blev det även ett par djupa sådana... Man kan väl aldrig ha för mycket porslin?!

Åkte sedan en sväng till Lager157 där Anders fyndade ännu mer kläder, vi snackar raketfart på fynderiet, jag är mäkta imponerad av hans shoppingskills faktiskt... och sedan åkte vi hem till några av Anders vänner och fikade och mös med deras lilla supersöta son. Från fika till "en öl på stan" med Anders bror med flickvän, tyvärr körde ju jag men det är ju trevligt ändå!

Hem för att baka ut brödet jag hade satt kvällen innan... ett sånt där no-knead-bread där jästen får göra jobbet och sedan är det bara att baka av det. Blev satanigatan bra faktiskt! Riktigt gott till en rätt mustig fisksoppa med lax och räkor, morot, palsternacka, purjolök, vitlök, vitt vin, tomater, timjan och buljong. Till soppan hade vi även aioli-röra på majonäs, vitlöt och creme fraiche... kunde haft mycket mer vitlök i soppan... aiolin räddade upp det hela nämligen... aiolin och brödkrutongerna med massa örter av gårdagens baguette till räkorna.

Sedan skulle vi se Amelie från Montmartre... men kom på efter ca.15min att vi ju skulle boka en solsemester också... så ja, sagt och gjort... bokat och klart... i början på mars åker vi till Goa, Indien i två veckor!!! Ska bli så himla roligt och härligt, men samtidigt lite spännande... nog för att vi umgås jämt och ständigt, men två veckors semester är ändå något av en prövning känner jag, på hur vi fungerar som ett vi... men jag längtar och ser fram emot det! Nu ska det bara fixas visum och grejer också!

Idag började vi dagen med frukost/brunch på Avocado... pruttmätta gick vi därifrån och vidare till Sjöfartsmuseet... Så nu är ett nytt årskort inhandlat och jag känner mig kulturell som få! Men jag måste säga att jag mindes Sjöfartsmuseet som mycket roligare... fast det är klart, det hela vägdes ju upp av Håkan Hellströms sjömanskostym... den är fin den!

Sedan promenerade vi hemåt i vinterkylan... runt ibland Majornas äldre kvarter, Kulturreservatet Gatenhielm bla. Jösses, inte konstigt att jag fick huvudvärk sedan, efter all denna kultur!

För ja, eftermiddagen spenderades i ett mörkt, tyst rum... Anders gick iväg och fikade med vännerna, jag botade min huvudvärk... det är skit, piss och mögel med huvudvärk, men man får ju iallafall ett kvitto på att man har ett!

Nu är det söndagkväll och en ny vecka stundar... imorgon startar vårschemat på gymmet vilket innebär nya tider och nya pass. Med tanke på att kroppen ska svassa runt i bikini om några veckor igen är det nog dags att ta tag i det där "nya livet" på riktigt... med hårdhandskarna... ska göra det imorgon tänker jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!