onsdag 8 januari 2014

Mitt nya liv 2014 1.0

Det går ömsom bra, ömsom mindre bra skulle man kunna säga... det där med att äta bättre, träna mer alltså... denna ständiga strävan efter en kropp att vara nöjd med... en strävan med käppar i hjulen skulle man kunna kalla det hela... oftast eller ja, nästan alltid, är det jag själv och min bristande karaktär som sätter in de där käpparna i hjulet...

MEN, jag har inte ätit godis/snask eller dyl sen i lördags, vilket är min "snask-dag" i veckan... det är bra... jag har promenerat de dagarna jag inte har kört spinning... det är också bra. Jag har skurit ner avsevärt på kolhydrater (igen) och äter nu ungefär så som jag brukar göra när jag äter nyttigt... det är bra. Jag håller stenhårt på mina Kesella-mellanmål... det är bra.

Något som är lite mindre bra är att middagen igår råkade bli hamburgertallrik på Bishops Arms... mindre bra... varken maten, servicen eller att jag åt det öht... dels tog det fruktansvärt lång tid innan vi fick beställa (och det var typ inget folk där)... sedan tog det fruktansvärt lång tid gånger fem innan vi fick våran mat... när den sedan väl kom var min hamburgare, som jag beställt medium rare, verkligen det... mer som halstrad råbiff än i närheten av medium-rare iallafall... brödet var torrt, osten inte en tillstymmelse till smält osv. Men jag var hungrig så jag åt ändå...

Idag blir det skärpning på alla håll och kanter. Iofs ingen spinning men en promenad ska vi nog få till och middagen blir av hälsokostkaraktär... kycklingfilé med rotsaker i ugn, sallad och en tzatziki på yoghurt... jag fyller i min shapeUp-app, som numera bytt namn till Lifesum, minutiöst... och hoppas det där 2014 1.0 kan förbli just 1.0... det finns annars en övergripande risk att man hamnar på högre siffror... inget fel i det men även ett tydligt tecken på misslyckande... så ja, Mitt nya liv 2014 1.0, nu kör vi ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!