måndag 20 januari 2014

idag blev det annorlunda...

I vanliga fall på måndagar så har jag jobb och sedan en cykel60 på agendan... imorse vaknade jag frösen och med en känsla av mer hals än brukligt samt ett huvud med värk... ringde och sjukskrev mig på jobbet då det enda som riktigt hjälper en huvudvärk hos mig är sömn... sedan skickade jag ut ett mail till alla cykelinstruktörer om att jag behövde en ersättare för min klass ikväll...

sov en stund och sedan började jag bli lite orolig... två negativa svar... två av hur många som helst... skickade några sms till mina "säkra kort"... men även säkra kort behöver få ha annat inplanerat en måndagkväll... så tillslut blev det till att skicka sms... "Hej! Jag är sjuk och behöver någon som tar mitt pass ikväll... osv" bla bla bla... till typ ALLA... vi har en lång lista att skicka till... jag skickade till nästan hela listan... vid två, när jag suttit ett långt tag och smsat (tur det finns kopiera numera!) så gick receptionen in och började ringa nerifrån på listan...

Och jag vet, det är såhär det går till... man är ansvarig för att hitta ersättare till sin egen klass... MEN är man sjuk så är det enda man behöver att sova... inte sitta i flera timmar och leta ersättare... är jäkligt glad att det inte var värre med mig... huvudvärken är inte borta, den lär sitta kvar inatt... och tyvärr fanns det ingen endaste liten instruktör som var ledig och som kunde ta passet, så deltagarna fick träna något annat ikväll... känns jobbigt på flera sätt... men jag lovar, jag gjorde vad jag kunde! Att hitta nummer på en excelfil är inte det lättaste, inte när numren går in i varandra för att man har tunnelseende av huvudvärken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!