söndag 12 januari 2014

Att kasta något någonstans?!??!?

Lite i samma anda som "sten i glashus" men ändå inte... jag kan inte komma på vad och var iallafall... hur som helst, jag får ju äta godis en dag i veckan. För enkelhetens skull har jag tänkt att denna dag är lördagar. Igår var inget undantag! Men när det där intaget bara får lov att ske en gång i veckan så får man ju också se till att det är värt det. Mitt favoritgodis är ju, som kanske bekant, Jelly Belly Beans... sådana finns på 4-gott på Linnégatan... så sagt och gjort, vi begav oss dit igår mellan fika och öl-på-stan...



När jag skulle betala småpratade jag lite med farbrorn i kassan... och han påpekar för mig att det galet dyra godiset jag just köpt inte är bra för tänderna... haha, ja, nä, jag är medveten om det! Men är det inte lite fel plats att säga det på? Eller är det i samma anda som "rökning dödar"-lapparna på cigarettpaketen?

Jag känner att det måste finnas ett ordstäv för såna här situationer... kan bara för mitt liv inte komma på vilket det är... vet du?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!