torsdag 17 november 2011

und dann war ich wieder zurück!!!

Ja jösses... tröttare än trött... med fötter som är smått förbannade och en rygg som försöker sälja mig på blocket för nästan ingenting... gratis vid avhämtning, typ... så blir det när man går och går och strosar och spanar, kikar och kollar, grunnar och insuper intryck... och shoppar en del såklart... vissa hade kallat det nöje, själv anser jag det vara jobb... men det är jag...

jag packade mycket riktigt medan jag gjorde mig klar för avfärd i går morse... inte så rutinerat kan tyckas, men jag vet ju vad jag behöver ha med mig... det finns större kriser... barnen dör i Afrika.... jag klarar mig med två ombyten och neccessären liksom!

inte en så jäkla latjo tid för klockan
att ringa på kan jag tycka...
Berlin visade sig från sin kyliga, råa sida igår... grått och kallt... vi var på hotellet redan vid strax innan nio och traskade ut på stan direkt... fick ätit lite frukost och sedan körde vi butiker från 10-19... varuhuset KaDeWe, ett av Europas största, tog nog halva dan att bearbeta innan vi fortsatte med butikerna i närheten... en lunch mitt i och ett litet fikastopp vid fem...


Råkade faktiskt hitta en overall till mig själv... i jersey... som en OP, fast tunnare och utan huva... med små knappar fram... på herravdelningen på Zara... men det vet ju inte overallen om... den är dock jäkligt lång... eller så är det jag som är jäkligt kort... men oj vad jag ska morfa omkring i den framöver!!! man känner sig lite som en bacill i den på något vis... eller som Urcellen Ellen... kanske... jag vet inte...


sedan raskt tillbaks till hotellet, checka in, byta om, ut och äta middag... riktigt fint rum, hörnrum så det var fönster åt två håll och ett sånt där trendigt badrum med glasväggar, så det känna som om man står och duschar i sängen typ...




en tanke var att vi skulle gått till något glammigt ställe för att äta middag... jag är så glad att vi valde ett typiskt tyskt hak istället, i närheten av hotellet, där de hade schweinhaxe... jag är inte den glammigaste av glammiga... inte någonsin kanske, men absolut inte när jag jobbar... man känner sig mest trött och glåmig... ett glas vin tar skruv och jag blir bara ännu tröttare... så det blev så bra så, med schweinhaxe och ett glas rött alltså... och nära tillbaks till hotellet så jag fick stupat i säng!

Schweinhaxe som sig bör! Det är kanske svårt att föreställa sig
att jag några perioder i mitt liv varit vegetarian... men det är sant!
Här följer en liten bildserie över mig och min schweinhaxe... fast bara ur en väldigt kort tid i vår relation... var inte riktigt beredd på att det fotograferades, men det bjuder jag på... som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet, typ... Hej Bullen...


upp och äta frukost idag och på det igen... soligt och några plusgrader bara... riktigt fint väder, om än lite kallt kanske... var i butik vid 10 (dumt att vara på plats innan de öppnar liksom...) så frukosten blev både lång, stor och god... tyskarna är riktigt duktiga på den biten måste jag säga! Sedan taxi till andra shoppingmall och shoppinggator... och tillslut en promenad tillbaks till hotellet... strax efter 19 åkte vi från hotellet till flygplatsen... efter att ha avslutat med middag på något asiatiskt fusion-ställe som heter Pan Asia... god mat, cool inredning... ännu coolare handfat nere i restroom-avdelningen!

En "bobbycar" jag hittade i en butik...
 var tvungen att smygfotografera den... så söt!
 hade ju lätt kunnat tänka mig en sådan hemma...
Viktor kanske måste få en i julklapp...

Berline Dome och tv-tornet... fräck kontrast tyckte jag då...
eller så var jag bara trött

Pan Asia... god mat... fräck inredning... lite folktomt när vi var där
då det var ganska tidigt på kvällen...
Nu ska jag sova... som fasen ska jag sova... massor! Man kan tycka att jag borde gjort det direkt när jag kom hem istället för att blogga... Kan man tycka... men då jag, lite ostrategiskt sov på planet hem så blir som en höghöjds powernap... Svårt att sova direkt då!

Hoppas du har haft ett par riktigt bra dagar!
Nu lovar hon ordning på torpet! Hon är jag alltså... och torpet, ja det är väl här i denna lilla del av cyberrymden som jag förfogar över... kanske...

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem min sköna!
    Låter som att ni hade en trevlig men ack så intensiv tripp...
    Är berlin något man ska åka till kanske...eller?
    O väldigt snygg onepiece!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. men den där såsen som dom har i tyskland den kommer jag ihåg som helt underbar! inte för att jag egentligen spenderat så många timmar i tyskland men gissar att det är samma som i schweiz :P

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!