söndag 27 november 2011

med vidöppet fönster i stormen

ja, faktiskt... mitt ena köksfönster går inte att stänga riktigt... har varit så ett tag nu och man vänjer sig... men idag när jag kom hem nu så hade stormen tagit grabbatag i fönstret som stod på vid gavel, en av blomkrukorna hade flugit ut (men var otroligt nog hel när jag hittde den, dock har jag ingen aning om var porslinsblomman tagit vägen... får leta när det blåser mindre...) och adventsstjärnan hängde ut genom fönstret också, bara att hala in i sladden...  inte utan att jag blev på lite dåligt humör där...

och dagen som i övrigt varit så bra! Vaknade sent som skam... ja, jag skämms nästan över hur sent det faktiskt blev... särskilt som jag hade tänkt gå på Indoor Walking kvart över elva... men jag vaknade när passet var över typ. Men jag tänker att det är tanken som räknas... kanske den inte gör när det gäller träning iofs... får försöka ta igen det imorgon...

För några veckor sedan fick jag ett sms av en gammal vän "Hej! Sjunger du på dop/namngivningar? Skulle vilja ha någon som sjunger en låt eller två, hittade en Håkan-låt och tänkte då på dig! kram L"... kan man ju inte tacka nej till! Så idag sjöng och spelade jag på hennes sons namngivning... jag sjunger ju ibland på sånt, dop och bröllop... men är inte van vid att spela också... men jag tror det gick bra... lillkillen sjöng inte med i sången iallafall!



Direkt efter det åkte jag hem till mina föräldrar, lillebror med familj var där så jag hann gosa lite med lillprins innan de skulle åka hem... han är verkligen det finaste jag vet... särskilt när han ler sådär stort och tandlöst med hela ansiktet och hans stora, mörka ögon liksom gnistrar...

så efter en toppendag så kommer man hem till en svinkall lägenhet, pga något som skulle fixats för över tre år sedan... eller ännu längre... men men, det löser väl sig... hoppa i OPn, krypa upp i soffan och softa till en bra film... livet är inte så dumt ändå!

Snart ska jag ner på golvet och göra dagens sju armhävningar, twist och sit ups... hur går det för dig?

2 kommentarer:

  1. Det gick fantastiskt bra! Tack för sång & spel!!! Kram L & J

    SvaraRadera
  2. Jo då, fast jag gjorde sex idag. Igen? Hm, jag fattar inte hur svårt det kan vara att komma ihåg. Men ok, jag gör sju imorgon, plus en extra. :-)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!