onsdag 2 november 2011

Minininis goes all in - lumberjack-style

japp, idag blev det mycket rutigt och ribbstickat, lite pälskant på det och där någonstans i alltihopa så hör jag nästan motorsågsljuden och ekot av någon som ropar "TIMBER!!!" i fjärran... det är egentligen bara skyddsvästen och pälsmössan som fattas mig... och en termos med kaffe... och skogen...


och i skogen hade jag nog inte valt mockastövlar... för mocka tål ju inte vatten så bra... men det är ju såna där detaljer man kan anpassa för situationen kan jag känna... mina röda gummistövlar ligger ju alltid i bilen, redo för svampjakt... eller vilken jakt det  nu kan tänkas vara man utsätter sig för i november...

På tal om november... eller rättare sagt vintertid... till vilken nytta gör vi det? Flyttar runt klockan alltså... Är det bara för att få fler långa ljusa kvällar på sommarhalvåret? Den enda skillnaden jag märker är att det är galet mörkt nu när man åker hem... vid fem-tiden känns det som om klockan var åtta... på morgonen är det ju kanske lite ljusare, men det stör inte mig att vakna när det är lite mörkt... kvällarna dock, de blir så långa att jag tappar konceptet... när det är dags att hoppa i säng är jag pigg... men man vänjer väl sig!

Hur går det förresten med utmaningen jag gav DIG i förra inlägget? Svårt? Lätt? Eller struntade du bara i det? vore synd tycker jag... men du gör självklart som du vill! insåg efteråt att det hade varit mycket roligare med en inläggsrubrik som hette "Me, Little Myself and I"... men det är alltid lätt att vara efterklok... som i att man tänker till efter att man redan publicerat och länkat och haft sig... dumt... "who speaks swedish anyway?... Swedes..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!