fredag 29 juli 2011

och vart tog turen vägen???

i onsdags när vi stod och väntade i kön till toaletten nere vid hamnen i Lysekil, innan vi gick på konserten, känner jag plötsligt hur något träffar min axel... jomenvisst... en fågeljävel sitter i trädet ovanför och kunde tydligen inte ha den goda smaken att vänta på sin tur... han valde att avträda på min bara axel...  tackar tackar!!!

men så har jag fått för mig någonstans att det betyder tur om en fågel bajsar på dig... har även googlat det och det verkar stämma... för jo, det vet man ju, allt som står på internet är ju sant... så nu undrar jag lite var min turighet tog vägen? Eller var det bara de facto att vi stod i kö till en riktig toalett som var min tur? att vi hade direkt tillgång till papper och vatten? bara och bara kanske jag inte ska säga... det va ganska, väldigt befriande att bli av med fekalierna på axeln... eller var det tur att det landade enbart på axeln och min svarta klänning helt undkom? Så kan man ju också se det... hade inte velat gå omkring med en stor vit fläck på klänningen... den är inte rolig att förklara liksom...

men jag tycker nog att det är lite klent ändå... jag tycker nog att jag vill reklamera den här tur-omgången isåfall... eller bara påminna att det borde vara en stor omgång tur på väg till mig... vart fan har den tagit vägen isåfall? det borde ju vara ett givande och tagande liksom... tycker det skevar lite i det här fallet... lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!