tisdag 5 juli 2011

jag har blivit med guitalele

...  prosit... kanske du tänkte helt spontant där... ja, det är inte utan... man kan ju fundera på vad jag ska med en sådan till... en liten jäkla gitarr... dubbelt så stor som en ukulele, sex strängar så den funkar som en gitarr... sägs det...

jag var i musikaffären för att höra mig för om en vit semiakustisk gitarr... tycker det är väldigt snyggt och önskar mig en sådan lite lätt ganska jättemycket just nu... killarna i affären trodde nog jag var ett skämt när jag kom in där och förklarade att jag ville ha en sådan gitarr som Håkan Hellström har... viktigt att den är kritvit så det ser snyggt ut mot mina vita väggar... men hjälpsamma, söta gossar ska maila mig olika modeller och så, sen får vi väl se om jag står fast vid att det är värt det eller ej...

hur som helst så fick jag syn på den där lilla minigitarren iallafall... och tyckte att den var så söt... och lite praktisk kanske... lite mer lätt att ta med än min vanliga gitarr... som jag dessutom fått av min farmor och farfar... farfar har haft den så den har ett visst affektionsvärde för fröken fräken här ser ni... vore trist om det hände något med just den... en liten minigitarr utan nämnvärd själ gör inte lika mycket om det händer något med... den kan ersättas liksom... så sagt och gjort, jag blev med minigitarr... eller guitalele, som det står att den heter...

Visst är den söt?!
Om inte annat så ser man ut som en jätte när man spelar på den!

killen som hjälpte mig frågade om han skulle stämma den för mig... jag svarade käckt att jag klarade det själv... men tro på fan... det blir inge bra! Jag får inte till det! Rent ut sagt så låter det för djävligt! men den är söt... och det viktigaste är ju inte hur man mår, utan hur man ser ut... det gäller tydligen extra mycket för gitarrer! Det får iallafall vara så tills någon kommer och hjälper mig, för jag kan inte med att gå tillbaks med den och be dem stämma den nu... de tycker nog redan att jag är en galen brud liksom... vill ju inte förstöra det... än mindre bevisa att deras misstankar var korrekta!

4 kommentarer:

  1. En guitarlele är inte en liten variant av en vanlig gitarr, det är ett annat instrument trots att de ser likadana ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack! Jag har ingen aning, uppenbarligen! =) Man lär sig något nytt varje dag!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!