måndag 4 juli 2011

djävligt mycket bra musik!!! (del 3:4)

på fredagen kändes det som om vi hade vanan inne... festade till det lite och släppte nog lite på garden tror jag minsann...

startade i öltältet varifrån man kunde se scenen Timbuktu spelade på... ett djäkla hålligång från den lilla söta skånepågen! Man blir väldigt glad av honom, helt klart, dans i benen och svårt att sitta still!!!

sedan gick vi och kollade på Bob Hund... har aldrig lyssnat direkt på dem egentligen... men satan i gatan vilket ös! Galet rolig konsert!!! Kommer kanske inte börja lyssna på dem bara för därför, men kan klart tänka mig att se fler konserter med dem!


Tillbaks till öltältet för att titta/lyssna på The Sounds innan det var dags för Petter... åh, denna galet vackra man som bara är hur grym som helst... jag är absolut inte hip hop... Petter är hip hop... på konserten var han tydligen extra mycket hip hop... men jag gillar honom...



tyvärr stod jag väldigt långt bak så efter ett tag och många "armarna i luften" senare gick jag bort till den minsta scenen där Kristoffer Åström spelade. Singer/songwriter som bott i närheten av Malin och därför lite extra kul att kolla på honom. Jättebra verkligen! sådär mysigt liksom!

Spanade lite på Teddybears innan vi mötte upp Fia. Personligen tycker jag det är lite jobbigt att de har björnhuvudena på sig... det blir ingen kontakt då liksom... jag gissar att de själva tycker att björnhuvudena är jobbiga också, men de får faktiskt skylla sig själva! I övrigt är de ju helt okej! inget jag ångrar att jag inte såg mer av men helt klart så att det var kul att ha sett dem.

Anna Järvinen höll på med soundcheck när vi traskade dit och sedan hann vi nog tröttna innan hon kom igång riktigt... lite synd kanske, men äta bör man också göra har jag hört!

När vi hade ätit frös fröken fräken lite för mycket och tröttheten gjorde sig allvarligt påmind... tänkte först gå till tältet, men vågade inte riktigt när det väl kom till kritan... tur var väl det... för när jag väl hittade Malin och Fia framför scenen till Looptroop Rockers spelning så hade värmen kommit tillbaka... när de sedan hade spelat ett par låtar var jag på G igen... när Petter kom in och gästspelade lite höll jag på att börja gråta... även Timbuktu kom in en sväng... så galet bra! Helt hysterisk puls!!!

Kvällens sista spelning stod The Strokes för... och det får de stå för själva... först och främst så var de en kvart sena... sedan betedde sig sångaren som en sömngångare... han verkade helt klart hyfsat jättestenad... jag tycker sånt är respektlöst... att ljudet var kass gjorde inte saken bättre... vi gav upp efter fem-sex låtar och gick till campingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!