tisdag 19 juli 2011

att se saker för vad de är...

inte för hur man tror att man vill att det ska vara... är något jag är galet kass på... något jag måste jobba på tror jag... för när man lyckas strunta lite i hur man tror att man vill att det ska vara och ser det för vad det verkligen är, då blir saker oftast enklare... och faktiskt oftast bättre... iallafall mer rätt... och mindre invecklat...

har pratat med banken idag... vidarekopplats fram och tillbaka och framför allt har jag suttit i väldigt många, långa telefonköer... "du behåller din plats i kön, var god vänta" blir tillslut något helt naturligt... näst intill lika naturligt som ringsignalen som går fram... så naturligt att när det väl blir min tur så har jag tappat tråden helt... kommer knappt ihåg mitt namn och än mindre varför jag ringde... men lånelöfte har jag nu iallafall... så nu ska jag bara hitta något att spendera pengarna på också...

enligt tidningarna så ska ju just det inte vara något större problem... det är ju tydligen rekordmånga sommarstugor och småhus till salu just nu... och jo, ja, kanske är det så, men det är också rekordmånga skabbiga stugor och hus till salu... där folk renoverat lite hipp som happ, eller bara målat över med lite pastellig färg...

ska man hitta det där torpet med lagom mycket själ, lagom mycket renoveringsbehov och alla andra såna där boxar som ska checkas av för att man ska känna att det ändå är värt det... då har man nog ändå några visningar att gå på, några objekt att kika på och inse att mäklare är galet bra på att ta förskönande bilder... men skam den som ger sig!

jag trodde jag skulle ha svårare för att låta bli att "flytta in i" varje litet hus jag tittade på... men än så länge  har det varit ganska tydligt det där med att "jo, det är fint... men det är inte jag som ska bo här!" och jag litar nog lite på att det kommer att kännas i magen när det klickar också...


dagens låt: U2 - I still havn't found what I'm looking for
dagens dusch: sannerligen... men inte så lång som den brukar behöva vara... har sovit riktigt gott inatt...
dagens frisyr: inbakad fläta från pannan och ner längs sidan och bak till bakom andra örat där det hela slutar i en trasslig hög/knut
dagens smink: nä
dagens klädsel: svarta shorts, ljusgrönt linne med stråveck och mina fina träskor jag fått av Fia
dagens planer: jobba och sedan har jag pass
dagens vill ha: semester... det är nära nu... jag tjuvsmakade på känslan igår och jo, jag vill ha mer!
dagens saknad: med min nya insikt om att se saker och ting för vad de är så ska jag nog även se att jag har det väldigt bra... så just idag väljer jag att inte sakna alls!
dagens skoj: pass ikväll... Cykel60... det är alltid galet skoj! 
dagens drog: kaffe
dagens träning: cykel60
dagens måste: fixa lånelöfte och prata med mäklaren till ett objekt... men det har jag fixat nu så just nu har jag inga mer måsten!
dagens dricka: vatten
dagens mat: kesella och hallon/blåbär, keso, paprika och gravad lax
dagens mående: bra!


 

förlåt förresten... jag tog på mig shorts idag och sedan började det regna... inte meningen att förstöra din semesterdag... min tanke var bara den att jag ville ha mina fina skor på mig idag och då passade shorts bäst till... men om jag kompenserar med långbyxor imorgon, kanske till och med jeans, så kanske vädret är på ett trivsammare humör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!