söndag 24 juli 2011

matkoma...

är onekligen en risk att hamna i när man befinner sig hos mina föräldrar... vi har just ätit lunch... jag är toktrött och lite mätt nu såhär efteråt... tänkte vila en stund innan det är dags att fara iväg till anläggningen och köra skiten ur ett gäng deltagare... tror nästan det blir de som kör skiten ur mig idag...


klockan är liksom efter tre och jag ser fortfarande ut som om jag just har vaknat... vaknat och hoppat i jeans-hängsleshortsen... att jag även suttit och frukostat och fikat halva förmiddagen med mamma, pappa och Dolly ser man inte... inte heller att jag faktiskt, med mammas hjälp, rensat ur hela rabarberståndet och det nu står en saftmaja på spisen och kokar rabarbersaft...

rabarbersaft är ju lätt den godaste saften liksom! När jag får (?) ett eget torp så ska jag se till att ha rabarber i massor och en saftmaja som fasiken ska få gå varm! Superenkelt och supergott... 1kg rabarber, 5dl socker... lite atamon för att det ska hålla sig och om man vill piffa till det extra så tjoffar man i lite Vanila-vaniljsocker också... du vet den grön/vit-randiga lilla kartongen med starkt vaniljsocker...

nu en powernap på en halvtimma ungefär... kallas det powernap då verkligen? eller blir det en gammal hederlig bonnavila på maten? jag har semester så jag tar och knoppar en stund... vad det kallas spelar inte så stor roll.

1 kommentar:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!