måndag 4 juli 2011

djävligt mycket bra musik!!! (del 2:4)

Torsdagen trodde vi nog alla tre skulle bli en svår nöt att knäcka... så många bra band, så många scener, så lite tid... men fasiken va bra det gick!!! Lite rutin från dagen innan och lite mer ork, från var vi nu fick den...

Började dagen med en riktigt bra spelning med Veronica Maggio... jag blev riktigt positivt överraskad över hennes genuinitet och ödmjukhet! Många bra låtar, inte helt oväntat folkfest när hon gjorde "jag kommer" men jag saknade ju självklart mina favoriter "nöjd" och "dumpa mig"... vet att de är gamla men för mig är det liksom där det började!


Skuttade raskt över till den stora scenen bredvid för att se Ziggy Marley... jag är inget reggae-fan... lyssnade på Absolut Reggae när alla andra gjorde det, men inte mer än så... och på riktigt, jag stod och grät när han, denna vackra människa, studsade in på scenen! Det gick inte att stå/sitta still!!! Lika roligt att studera folk som artisterna! Riktigt galet roligt att få uppleva!!! Och satan i gatan va lik han är sin pappa (Bob)! Underbar spelning... absolut en favorit!


Körde lite vätskepaus samtidigt som vi kollade lite på 30 seconds to Mars... måste erkänna att jag nästan tappade konceptet när Jared Leto kom upp på storbildsskärmen... kastades liksom tillbaka till "mitt så kallade liv" där han spelade snyggingen Jordan som Angela var kär i... har knappt lyssnat på dem, men det jag hört är väldigt bra...



men Mustasch lockade mer så vi traskade bort till Eldorado-scenen, jag lyssnade några låtar, positivt överraskad även här, jag gillar ju "Double nature" och några av de andra, dessa spelade de i början... men sedan kände jag att jag nog inte hade fått nog av 30STM... så jag lämnade de andra och gick och spanade in snyggot med den otroliga scennärvaron och personligheten... fullkomligt älskar hans avslut!!! och ja, jag är nog lite kär! Härligt att tjejerna var så nöjda också, över att de stannade kvar på Mustasch. Tror nästan den konserten var en av de bästa enligt dem.


när vi möttes upp var det dags att äta... och tyvärr tog vi såpass lång tid på oss att vi missade början på Oskar Lindros spelning... hamnade alldeles för långt bak och med dåligt ljud så vi gav upp efter ett tag...

traskade istället till scenen där M.I.A skulle spela... och wow, snacka om trans!!! helt galet! Även om det inte alls är sådan musik jag gillar egentligen så kunde man inte låta bli att dansa loss... och det gillar jag däremot!


The Ark spelade sin allra sista konsert på Peace&Love, kändes riktigt mäktigt att se den, även om vi inte såg klart riktigt hela. Ola Salo är verkligen helt grym! De har gjort galet många bra låtar och även här slog det mig att jag missat något! Lite sorgligt att veta att det var sista konserten... hängivna fans stod och grät och jag kunde inte låta bli att tänka på den dagen då mina favoriter från Irland kommer och säger att "nä, nu har vi spelat klart!"...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!