lördag 15 juni 2013

Ursäkta, kan jag parkera min lastbil här utanför??!

Först och främst måste jag dock ge mig själv en klapp på axeln och utbrista ett sabla högt "Wiiiihiiii!!!"... för ja, jag gjorde det, jag var ute och sprang nyss... jag är återigen en tränande människa... sablar va gott det känns!

Att jag knappt orkade med min lilla runda, det låter jag bli att tänka på just nu... att jag fick gå flera gånger trots att det är plant och inga backar för att jag inte orkade springa hela vägen... och då är hela vägen bara drygt tre kilometer... det skiter jag i idag... jag är igång igen, back on track som det heter på utrikiska... det känns bra... att det kändes som om jag släpade runt på en stor lastbil... det känns mindre bra, men ja, what the f*ck, bara man har någonstans att parkera så löser väl det sig!

Gick ut rätt hårt, hade goda förhoppningar, tänkte att jag kanske hade vilat mig iform, att benen nu efter en och en halv veckas uppehåll skulle kännas pigga och fräscha... att jag kanske skulle orka springa på sådär långt som man hör att folk "bara gör"... lägger en 7-8km till handlingarna vid första försöket... det gjorde jag inte och nä inte de heller... inte ens med compressionsstrumpor kändes de pigga och fräscha... däremot var det sabla varmt! Jag kan nämligen inte springa i shorts just nu, det blir lårskav nåt så in i hoppsan... måste gå ner några kilon först, så knähöga strumpor och 3/4 tights blev som rena rama vinterlöpartightsen... lite för varmt om du frågar mig!





2 kommentarer:

  1. Som sagt. Du är i alla fall tillbaka. Strunta i tid och njut av att du gjorde det!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är jätteglad för det... själva grejen var inte njutningsfull alls nämligen! Skulle varit Håkan i öronen då... det är ju alltid njutningsfullt! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!