lördag 1 juni 2013

Kalla mig old fashion, trist, tråkig, konservativ... du kan få dra till med stockkonservativ till och med!!!

Men nej tack, jag vill inte ha "flirtar" från män som för länge sedan passerat 40... och inte bara igår utan för femton år sedan... lika lite som jag vill ha det från sådana som just fyllt 20... eller ja, det sista smickrar ju en del, får mig att känna mig som en 19-åring igen faktiskt, om så bara för en stund... tills de skickar ett mail och skriver något om att de gillar äldre tjejer... eller ännu värre, gärna skulle vilja läras upp av en äldre tjej... det är då "mrs. Robinsson" börjar ljuda i huvudet...

"Nätdejting verkar ju käckt!" får man som singel ofta höra... och jo, ja, det funkar säkert i någon teori... och det funkar säkert för många för alltid är det någon som känner någon vars kollega har en kusin som träffade sin nuvarande man via nätet... och visst, jag ska inte vara så himla hård och dömande... kategoriserande... jag har själv träffat några riktigt trevliga killar via nätet... en föll jag pladask för... kan ha berott på uniformen... hmmm... men ändå... just nu är jag ganska så trött på det hela... trött på flirtar och mail från någon i Skottland eller Jukkasjärvi...   vad tänker man? att vi ska ses?! realitycheck please!!!

Man kan säga som såhär, just orden "Nätdejting verkar ju käckt!" är det sällan en singel som säger... det är mer en obligatorisk attribut som tillkommer statusen "singel", något man inte pratar direkt högt om... men som man är en del av eftersom det "verkar ju käckt!"... "Match" i match.com står antagligen inte för "para ihop" utan mer match... kunde haft attributet fotbolls- om man ville ha med en boll och ett gäng till...

Om jag är trött på det här nu?! Nä, tycker du det verkar så?! Jag tycker det verkar käckt!

4 kommentarer:

  1. Det finns ingenting som lockar med nätdejting. Har provat med hemska resultat. Ingen av dem jag fått kontakt med har varit seriös för fem öre! Så jag säger som du. Det är inte käckt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rent okäckt skulle man kunna säga!

      Radera
  2. Håller med till hundra procent!! Tyvärr av egen erfarenhet! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är synd, det skulle kunna vara käckt, men så länge det finns en massa som utnyttjar systemet till mer oseriösa grejer så blir det okäckt som skam!
      Kram!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!