tisdag 18 juni 2013

Hjälp mig!!!

Igår när jag var på gymmet, i omklädningsrummet innan jag gick upp för att förbereda innan mitt pass, så klockan var någonstans 17:15-17:30 så spelades en låt på "radion" eller vad nu det är vi har där... en sån där klassiker som "alla" kan... gammal låt... jag blev på väldigt gott humör, fick den på hjärnan och gick och nynnade en hel massa... sedan försvann den och jag har funderat sedan dess, vilken det var!

Lite grann kvinnlig Frank Sinatra tror jag... inte Diana Ross eller Aretha Franklin... hon sjunger något om en man och kärlek... ja, så det kan alltså vara precis vilken låt som helst från 50-, 60- eller 70-talet... men jag blir fan tokig! Kan du inte ta en liten sekund eller två och bara skriva ner några låtar som stämmer in på den där beskrivningen som stämmer in på den där beskrivningen?! Vore så himla rart! och roligt om vi kunde komma på vilken låt det är!

Har redan frågat på gymmet efter en playlist men det funkar inte så, det är någon annan typ radiogrej de använder sig av...

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack för tipset! Men jag har lyssnat lite på Spotify och tror inte det är hon. Den jag tänker på har en mycket mjukare röst... :-)

      Radera
  2. Barbara Streisand kanske? Oh, my man I love him so, he´ll never know...

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej nej, det där är din favoritlåt, den hade jag känt igen!

      Radera
  3. du måste skriva mer av texten, nynna så kommer du säkert på ngn textrad! nu kan jag ju inte släppa det här

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kommer inte ihåg någonting! Har helt tappat allt! Men jag ska försöka få tag i radiostationen som vi har, de måste ju ha en lista på vilka låtar de spelat! Förlåt om jag rört till det i huvudet på dig!

      Radera
  4. little eva? dusty springfield? dionne warwick?

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för tipsen, ska spotifya dem och se om det kan vara något!

      Radera
  5. Kan inte namn men försöker med låt. "Its a mans world"

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!