tisdag 7 maj 2013

Vadå nytt liv?!

Ja, jag har börjat mitt, nya liv alltså... skärpning med träning och mat... bort med det mjuka som lagt sig som bomull kring hela kroppen... jag gör ju så, lägger på mig överallt... som när man stöper ljus... fast ändå inte som när man gör det, stöper ljus alltså... men sådär så det lägger sig som en tunn hinna överallt... och sedan ett lager till... låter man det gå bananas så blir det inte bra! Men bananasgången är svår att upptäcka... det märks knappt till en början... inte förrän det är för sent och man sitter med skägget i brevlådan och tänker att "hej, vem tog min rätt vältränade kropp och bytte ut den mot det här?!"... då är det iofs ganska gott att veta att den där ganska vältränade kroppen inte är utbytt, den finns där någonstans... den är bara väldigt väl kamouflerad!

Men men, nu är det hårdhandskarna på! Spinning igår, simning imorse... kanske en löprunda ikväll om motivationen infinner sig...

Och på tal om motivation... kanske borde göra ett motivationskollage och sätta på kylskåpet! Ja, det ska jag nog ta och göra! och en kilometerräknare... 10km på valfritt sätt... simning eller löpning... borde väl funka även på en sån här?! Spinningen får jag få som en bonus. Det känns som en bonus hur som helst och är ju så sabla svårt att räkna hur långt man kommit! Vet att det finns omvandlingstabeller men nä, det är för roligt för att räknas... jag får ju ha headset för böfvelen!

2 kommentarer:

  1. Sätt upp delmål! Och ett större mål.
    Det viktiga är att hitta en långsiktig motivation. Det är nyckeln. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag bör väl göra det, fast jag vet inte riktigt vad... tappade kilon är ju alltid ett mål! Men ja, får sätta mig och tänka igenom det här helt enkelt! =) tack!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!