söndag 12 maj 2013

Ibland blir det så bra!

Jag har fixat lunch till imorgon och tisdag... sååå gott att jag är rädd att lunchlådorna kommer att reduceras till singular...

strimlade upp en fläskfilé och brynte den i lite olivolja. Slängde på ca. 1msk dijonsenap och 2msk balsamico vinäger, lite salt och peppar. Hackade lite färsk rosmarin, timjan och citrontimjan och strödde över det också... rörde runt och lät steka nästan torrt med köttet...

samtidigt så kokade jag brysselkål att ha till... mmmmm dott! Söttbulle! Tänker att det blir riktigt bra till lunch, kolhydratsfattigt, gott och proteinrikt!

När jag fixade iordning lunchlådorna så blev det väldigt mycket brysselkål så lite av det blev kvällsmat... och ja, brysselkål, balsamico, olivolja och lite flingsalt... mums!

tyvärr missade jag att ta en bild... och lunchlådorna ser supertrista ut... men det är sabla gott, det lovar jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!