onsdag 22 maj 2013

Som att dricka kall sammet med bärsmak

Kom hem från en löprunda för en liten stund sedan... det var rätt jobbigt idag... man kan säga att det kändes i benen att jag körde bodypump bara några timmar tidigare och att jag även sprang igår. Men det känns så gott att vilja ge sig ut så jag tänker att jag får passa på så länge jag har den känslan, så länge tröskeln till att faktiskt göra det är såhär väldigt låg!


Så, när jag kom hem, efter en snabb dusch kände jag att det var läge att fylla på kroppen lite näring... men vad ska man äta när klockan är efter tio... egentligen, handen på hjärtat, så kan jag äta precis vad som helst, när som helst, jag har inga preferenser på det viset... men så var jag lite sugen på något gott... kom på att jag har frös in bananer (skala, dela på mitten, lägg i en burk och frys in) för någon vecka sedan samt att jag köpte hallon i helgen OCH dessutom hade mjölk hemma... så ja, det fick bli en proteindrink, lyxvarianten...


½ banan, 1dl frysta hallon, 2½dl mjölk, ½dl proteinpulver (jag hade Blueberry Milkshake smak)...


mixelimixa tills helt slätt... drick och njut... fluffigt, friskt och riktigt smaskens! Bra mycket godare än mjukglass egentligen... fast mjukglass känns lite festligare... kanske mest för att man får det i sån där swirl i en strut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!