torsdag 23 maj 2013

Mina fyra bästa förkylningstips!

Eller ja, vad nu det är jag råkat ut för... ont i halsen har jag iallafall... men det känns bättre nu... huvudet är inte lika tungt och jag tänker att antingen är det den där häxbrygden som gjorde susen...


Eller så var det den lilla plingade whiskeyn... "plingad whiskey"???? Ja, ett litet glas whiskey som man kör snabbt i micron... några sekunder på rätt hög effekt... de ångorna skrämmer bort allt!...


Eller den hemmagjorda sorbeten... ja och kanske några viks blå....


Sorbeten gjorde jag istället för att köpa glass... har läst någonstans att mjölkprodukter är slembildande, känns ju onödigt att jobba på just den biten om man känner sig risig... dessutom tänker jag att de elaka bacillerna inte ska ha en massa socker i onödan... så jag tog helt enkelt en fryst banan, lite fryst mango, lika mycket frysta hallon och apelsinjuice. Slängde ner allt i min blender och ja, mixade tills allt var till en slät smet, hällde i en plastburk och ställde in i frysen så det blir glassigt! Sååå gott! Och nyttigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!