lördag 4 maj 2013

Helgen började bra iallafall!

Igår, efter jobbet och efter en behövlig omgång piff och fix tog jag bilen in till stan, hämtade upp min fina vän och åkte till Amerikabaren i Masthugget. Där spelade nämligen Kristoffer and the Harbour Heads igår... mycket trevlig spelning, i en rätt liten, men sabla mysig lokal. Så himla roligt att åka dit och se dem igen... de spelar inte för ofta i Sverige... det är ju svårt att vara på olika ställen samtidigt och eftersom de spelar en hel del utomlands så ja, hinns det kanske inte med! Nästa spelning i närheten är på Liseberg 1 augusti!


Efter spelningen åkte vi hem. Båda med planer för en tidig lördag. Men väldigt nöjda med kvällen! F har nog fått tillskott i spotifydjungeln tror jag! Och ja, känner du att du är nyfiken på vad vi lyssnade på igår, gå in på spotify och sök på albumet Little goes a long way... galet bra!



Imorse traskade jag, som planerat, iväg till simhallen strax efter åtta... och som utlovat var där väldigt lugnt... eller ja, ganska iallafall och så sabla gott att inte behöva stressa... simmade i en timma innan jag gick upp och satte mig i bastun en stund. Man kan lätt säga att jag var rätt mör när jag kom hem... lite frukost och soffhäng... som blev till sänghäng... ja, jag gick och la mig igen...

Sedan fastnade jag framför en film... den gamla cowboy-klassikern "Silverado"... och när den var över ringde jag och bestämde med tjejerna att jag skulle komma upp ikväll. De andra har varit där sedan igår, på något vi brukar kalla tjejhelg,  men som jag avstått ifrån eftersom jag inte riktigt kände att det funkade för mig. Vi är ett gäng vänner som umgåtts sedan gymnasiet minst som försöker komma iväg någon gång om året och bara umgås, dricka vin, äta middag, promenera... supermysigt men inte riktigt vad jag behöver i livet just nu... så därför valde jag att stanna hemma igår och gå ut en sväng och sedan åka upp idag...

Det var tanken ja... men det blir inte alltid som man tänkt sig... plockade fram väska och började packa lite grejer... skulle hoppa in i duschen och få bort den där klorlukten som liksom biter sig fast... och ja... fick köra buss istället... spydde som en kalv... kanske har svalt för mycket simbadsvatten? Känns inte som en regelrätt magsjuka, men att sätta sig och köra bil i 1-1½h och kanske smitta ner andra... nä, det gör jag inte... så det var bara att ringa dem igen och säga att jag inte alls kommer! Krypa tillbaks till soffan och kolla på nästa film... Breakfast at Tiffany's...

bilden är lånad


Hur har din helg artat sig? Blev den som du tänkt dig?

1 kommentar:

  1. Nämen, fy! Läbbigt att bli så sjuk så oväntat!! Hoppas verkligen du mår bättre nu. Du, den filmen har jag också sett nyligen, och den var lite i överkant flippig... Kolla in min NYA blogg, btw... ;-)
    Kram Madde! (Potatisåkern)
    http://skaerpdig.blogspot.se/

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!