onsdag 23 februari 2011

shopping is my cardio...

... fast det är ju inte helt sant... jag giller nog inte ens att shoppa... eller jo, det gör jag, men inte sådär mycket att jag åker in till stan (Göteborg that is) en hel lördag och går i butiker... för mig är nog shopping lite förmycket förknippat med jobb... Shopping i New York eller London är såklart skoj, jag vore ju galen om jag påstod något annat... fast det är ju ALLTID jobb i stort sett... iallafall för mig... tur att jag älskar spinning... hade inte varit mycket till konditionsträning på mig annars!

Shoppar jag hemma så har jag tydligen lite samma beteendemönster som en kille (utan shoppingintresse vill säga). Tittar runt, hittar kanske något, håller upp, granskar och fattar beslut: köpa eller inte köpa. Att prova tar för lång tid, är för tråkigt... visst, ibland måste man, men slipper jag så är jag nöjd!

julgranskulan är från 2010-års skörd julgranskulor. Just denna köpt på Macy's i NYC när jag va där i november. Det är en "Sex and the City"-kula, så jag är lite extra förtjust i just den...
annars brukar det mest bli julgransdekorationer formade som små skor när jag går loss på julgransdekorationsavdelningarna i de stora varuhusen... ett måste på varje trendresa...

och om man är i London så måste man köpa en Harrods kula för det året... har man en gång börjat så är man liksom fast...

tur att man inte skapar sig en massa onödiga behov och måsten här i livet! Vilka är dina onödiga nödvändiga laster/påfund??

2 kommentarer:

  1. haha, ja, det kan ha varit när jag läste om dem jag fick inspiration till detta inlägget... eller iallafall utvecklingen av det... ibörjan skulle det nog bara handla om konditionsträning och shopping... men det urartade... som så många gånger förr! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!