onsdag 16 februari 2011

Jag, en drama queen???

Var på hälsokontroll igår... alltid lite läskigt... är ju något av en tävlingsmänniska så man vill ju ha BÄST värden också... det gick bra, okej värden överallt... fyskiskt iallafall... så som dockorna i "I jultomtens verkstad" i "Kalle Anka och hans vänner firar jul" har jag nu en OK-stämpel i baken...

men hur mäter man hjärtats värden? Själens värden? Läkaren, en kvinnlig, väldigt käck och trevlig läkare, sa att det vore väl konstigt om man inte reagerade på saker som händer en... jo, men hur länge ska man reagera?? Hon sa även att sådana reaktioner som jag har inte är så allvarliga eftersom de mest grundar sig i att man dramatiserar situationen... jag flikade in "lite drama queen??"... Vilket hon instämde på med ett leende... skönt att man har fått en diagnos iallafall! =P

3 kommentarer:

  1. Hahaha.... det är ju en diagnos det också. :)
    Vet inte vad som hänt dig, men om det går så släpp och gå vidare.

    SvaraRadera
  2. Drama queen.........well, iså fall har nog jag den diagnosen också!!! Råkade en gång läsa en anteckning som en gammal pojkvän gjort om mig, skrev att jag hade ngt av en "boarderline-personlighet"
    Charmig läsning där...........

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Men en diagnos är alltid skönt att få. Det är bara att konstatera att vissa av oss är födda med lite mer dramagener än andra... :-)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!