lördag 26 februari 2011

jag är övertygad!!!

jag är ju ganska ofta lite skeptisk till nya saker... gillar när jag vet och kan saker och ting, lite kontrollfreak... helst ska jag ju kunna saker bäst också... inte alltid lätt, därför insåg jag redan vid tidig ålder att lagsport och bollsporter inte är något för mig... så när det kommer till att testa nya saker, nya träningsformer etc. så är jag inte ofta den som skriker "JAAA!!!" först... så va inte heller fallet denna gången... fallet denna gången riktades mot Indoor Walking, gruppträning på crosstrainers (ni vet såna där som man tror att man står på ett löpbandsaktigt, men man vevar runt benen på plattor i elipser... samtidigt som man vevar med armarna eftersom man håller i s.k. "stavar"... från tv-shop känner man igen idén som "orbitrec" tror jag...)

Vi hade ett sånt pass idag, internt på gymmet jag instruerar på, fast på ett annat gym i kedjan, för att prova på eftersom vi ska få Indoor Walking till vårat gym... jag va mycket skeptisk... megatrött också efter ett superkul spinningpass imorse och sedan en snabbdusch, lite yoghurt, swoscha ner till stan och köra detta... när jag är skeptisk är jag det ofta i ganska stor grad... tänkte ett tag hoppat över hela "spektaklet" som jag ansåg det vara utan att alls veta... varför skulle jag testa något jag ändå inte tänkt instruera?? Känner ju ändå inte riktigt att jag hinner med allt jag vill, en ny disciplin innebär ju ändå en hel del mer tid, mer planering, passuppbyggnad, instruerande, kvartalsutbildningar etc. etc.... Testa kan jag väl göra någon annan gång???

Vi fick iallafall ställt in våra "walkers", började lite försiktigt, Jonas, vår kollega som även är ID-instruktör och som körde passet är väldigt sympatisk och smart när han nästintill fjäskar med oss cykelinstruktörer... pang säger det och så är man fast... pang och jag är PÅ! Det va superkul! Jätteskönt och roligt!! Min ländrygg, som annars spökat en del, kändes inte alls! Så nu är jag såld på detta också... kanske kan bli min nya grej, inte som instrukör, men som träningsform för mig själv... fast det är klart, kastar man en utbildning på mig så kan jag nog ha svårt att tacka nej... kanske... möjligtvis...

ska bli spännande att se hur ryggen tog det med lite perspektiv... hurdan träningsvärk man har i överkroppen imorgon... med tanke på att jag körde lite styrketräning för axlar och bröst idag innan spinningen också så lär träningsvärk vara oundviklig... har ju slarvat en del med styrkan det sista... två åren...

Nu ska jag fixa och dona lite, några vänner kommer hit och har med sig sin lilla dotter! (dvs jag får bebismysa!!! = LYCKA!!!)  Jag frågade lite oroligt om de förväntade sig ett kliniskt rent och städat hem... det gjorde de inte SA de... jag tar dem hemskt gärna på orden i detta fallet! Men lite hinner jag röjja och fixa innan iallafall... maten är så förberedd den kan vara, superenkelt med sånt som bara ska in i ugnen och redan är klart tills ugninfarandet! Det blir kyckling med grönpepparsås och ris. (Kycklingfiléer i bitar, sås på mortlad grönpeppar fräst i smör, dijonsenap, japans soya och matagninggrädde. Häll såsen på kycklingen, ställ i kylskåp över natten... in i ugnen och voila! klart!!!)

Hoppas ni får en jättetrevlig lördagkväll!
kram

3 kommentarer:

  1. Inte många som svarar ett ärligt ja på frågan om det förväntar sig ett städat hem :P
    Själv ser jag jättemycket fram emot att testa Indoor Walking! Men så är jag en sån som älskar nya saker...prylar...träningsformer...vad som helst, bara det är nytt ;)

    SvaraRadera
  2. Indoor skulle jag vilja testa men SATS har inte detta.
    Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Catrine - nä, kanske inte förståss... men jag hade hunnit plocka undan iallafall... Ja, IW är jätteroligt, iallafall om man har en rolig instruktör... gissar att det blir som på spinningen, instruktörer sätter väldigt stor prägel på passet! Jag har fortfarande ingen träningsvärk att tala om heller, kanske lite stel i axlar och övre delen av ryggen... haha, jag har inte ens vågat mig på att testa Zumban än (eller MRL, Challange osv.)! så feg är jag! :-)

    Petra - har du inget Sportlife i närheten? Om inte så tror jag nog det räcker med lite is i magen, SATS borde hänga på denna trenden också... börja fråga om det på ditt gym så de märker av efterfrågan!! tack det hade vi, massor med vin... lite trött i huvudet idag! Hoppas du hade en bra kväll också!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!