måndag 14 februari 2011

rätt gött faktiskt!

...att måndagen är över, att jag fått tummen ur att packa ur och ställa in resväskan i garderoben (istället för att den fungerar som någon extra garderob mitt på golvet sådär praktiskt "allt ligger överst") diskat undan helgens disk (galet mycket... tre tallrikar, några set bestick och ett par glas... en av fördelarna med att vara singel, det blir INGEN disk!), Har till och med fluffat till kuddarna i soffan och fåtöljerna... när hände det senast liksom??? imorgon börjar jag mitt nya liv, mitt nya ordentliga liv, det där livet där jag lägger tillbaks saker och ting efter mig, diskar direkt när jag ätit klart, slänger skräpet som skall slängas och vattnar mina blommor... imorgon! Undrar lite stilla hur många liv man börjat egentligen... det är en del... but who's counting!?

Imorgon ska jag även på hälsokontroll... sån där man blir skickad på av jobbet... jag har aldrig varit på någon tidigare faktiskt, har alltid lite lätt vägrat... har varit sprutfobiker och inte alls kunnat tänka mig minsta lilla stick i fingret ens. Sen tog jag mitt förnuft till fånga och gick i terapi, KBT (galet bra) , och *vips* så blev jag blodgivare... somliga av mina kollegor har dock fortfarande inte riktigt hängt med i svängen där för de stod så sent som idag och talade lugnande med mig om att det INTE är någon fara... det för INTE ont och det går över såååå fort... eh... nä, ja,  jag vet det nu... jag visste bara inte det förut! Man måste väl ha chans att ändra sig liksom??!!!

Imorgon en ny dag, nya möjligheter till stordåd i det lilla och det stora (beror på i vilket perspektiv man väljer att se saker och ting) jag har iallafall tagit ett litet steg för mänskligheten men ett mycket stort steg för mig idag... rätt gött faktiskt! =)

hoppas ni alla haft en trevlig och fridfull måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!