torsdag 17 februari 2011

ramlar isär snart...

förstår faktiskt inte hur man kan vara såhär trött... så det gör ont i kroppen liksom... tror minsann armarna vill bryta upp med mig, huvudet har för länge sedan tagit time out... ögonen känns som tennisbollar och ländryggen ska vi inte tala om... att lägga sig under skrivbordet och sova en sväng lockar mer än någonting... hur blev det såhär??? Jag har ju inga småbarn???!!! Kan bero på att jag fastnade i telefonen igår kväll, när jag hade gått och lagt mig, på youtube... först kollade jag in klipp med Mia Skäringer... sedan blev det Björn Gustavsson... sedan blev det övriga Parlamentet-klipp... sedan va klockan mycket... eller lite... beroende på hur man ser det!

Att bo själv igen är lite som att låta tonåringar bo ensamma ett tag... man vrider dygnet (förutom att vuxenlivet inte vrider dygnet så det blir bara vridet åt ett håll... mot mindre sömn)... äter sämre... slarvar mer... så j-la korkat! och jag som skulle börja mitt nya liv i veckan... det har gått sådär med den saken kan jag meddela... blommorna står fortfarande och törstar ihjäl... fast i övrigt har jag varit ganska skärpt! har inte ätit sötsaker sen söndag kväll (verkar ju inte så länge när man kollar tillbaka... men jag tycker det är bra gjort), plockar undan efter mig, tvättade igår och glömde inte av att hänga upp tvätten (det va ganska nära dock)... fasen, det går ju bra det här!

Denna krake är faktiskt inte min,
men symptomen är oroväckande lika...
... jag har lånat bilden av en vän...
han är inte heller så bra på att vattna!
Måste bara ta tag i det där med blommorna och sömnen nu också då... verkar vara det svåraste nästan... med blommorna tror jag mig tänka lite som så att "det som inte dödar det härdar", således blir det även att "det som inte  härdar det dödar"... Växter i min ägo måste vara tuffa, hårdhudade och klara en torrperiod eller två. Själv ska jag hämta en kopp kaffe till och ta mig an denna dagen på bästa möjliga vis... som inte innebär sömn under skrivbordet... så jag går på alternativ nr.2 alltså! 



2 kommentarer:

  1. Ja du, att sitta och gå igenom gamla grejor på You Tube kan få vem som helst att vända på dygnet!!! Och att bo själv igen blir ju faktiskt som du säger, lite som att bli tonåring igen. Man ska INTE gå och lägga sig. Sitta uppe så länge som möjligt. Äta framför TV:N, inte duka undan...varför då? För att man inte behöver!! Och så är det ingen som blir sur heller. Ja det har mig tusan sina fördelar också!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Hej, så skoj att du hittade in till mig :)
    Jag är ibland värdelös på att hinna in och besöka tillbaka - men idag hann jag ;)
    Blommor är jag en expert på att låta bli att vattna så därför har jag överlåtit ansvaret till herren i huset. Dom dör ändå.

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!