lördag 26 februari 2011

folk är galna!

jo, det är sant, och då menar inte jag de där maktgalna som styr i olika länder, eller de där uppenbara fallen med människor som på rikigt är helt galna, som misshandlar och beter sig, som slår ihjäl folk och plågar djur osv. Nej, de jag menar är folk som finns i din närhet (vilket ju tyvärr vissa "riktiga" galningar också kan göra)... jag pratar om de där som satt klockan på ringning idag för att gå upp några minuter innan åtta, logga in på datorn, klicka sig vidare till Sportlifes bokningssida och sitta beredda att när klockan går från 07:59 till 08:00, logga in och försäkra sig om en plats på nästa söndags Vasaloppscykel på Sportlife Kungälv Centrum. De ställer klockan för att få vara med och köra fyra (4) timmars cykling... galet!!! Ännu mer galet är att efter 30min är två tredjedelar av de 59 platserna tagna!!!

Och hur vet då jag detta? undrar du kanske nu... jo, jag satte också klockan för att se hur stort trycker på de där platserna är... så jag delar galenskapen med de andra, helt klart! Men det är ju galet trivsamt att något man är med och arrangerar för tredje året i rad är så efterlängtat och uppskattat!!!

Vårat Vasaloppcykellopp startar samtidigt som det riktiga Vasaloppet startar i Sälen nästa söndag, vi kör med storbildsskärm och följer hela direktsändningen... har således sparat in på startskottet då vi lånar "det riktiga" istället. Sedan kör vi i ca.4h. tills vinnaren går i mål helt enkelt. Följer banprofilen och backarna något sånär, serverar blåbärssoppa, kanelbullar, kaffe, saltgurka... ja allt man kan tänka sig nästan... vi lovar nästan allt... utom snö!

Nu ska jag halka upp till gymmet och köra lördagspass!!! Älskar mitt lördagspass!!! Älskar inte att det är glashalt ute... men broddar PÅ så löser man det mesta!! =)

"I fäders spår ~ för framtids segrar"

2 kommentarer:

  1. Dom där är ju galna på ett skönt sätt. "Dom där" innefattar även dig. :)

    SvaraRadera
  2. ja, de är helsköna... men det helsköna, det kanske inte innefattar mig... idag sa någon efter passet att man ibland skulle vilja ha en giftampull... men jag väljer att ta även det som en komplimang! =D

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!