fredag 18 februari 2011

dålig timing

... jag i ett nötskal... kan liksom aldrig riktigt få tummen ur... och när jag väl får det, då är det lite fel, inte läge, passar inte... så ikväll får jag väl avnjuta fredagen med ett glas rött och total förnedring i På Spåret själv då! Och inte kan jag äta godis heller... har ju slutat med det... jäkligt korkat faktiskt! Dålig timing skulle man också kunna kalla det!

dålig timing hade jag även imorse... då hade någon aka jag, stängt av alla tre alarmen på telefonen... har tre alarm så jag kan snooza och vara lite väck på morgonen utan att det är någon större skada skedd... men idag överlistade jag min egen finurlighet tydligen... vaknade alldeles för sent... fick tokstressat mig igenom morgonbestyren... sen, sen, sen... och ändå så bestämmer jag mig då för att göra något jag aldrig gjort förut... ta en "dagens outfit"-bild... har inte ens tänkt ha sådant i denhär bloggen... förstår inte alltid vitsen, fast ibland är det trevligt om man har en ny, fin outfit att visa upp... men inte idag, inte när jag inte har tid och inte i mina vanliga jeans och en vanlig, randig, långärmad T från Gina... fast min scarf är jag lite nöjd med, det är en product(RED) scarf. gjord av afrikanska kvinnor och där en viss summa av priset går till att hjälpa de aidsdrabbade i Afrika. Bono (U2) är engagerad i detta och då är jag det också... på mitt sett! så... tillbaks till min lilla fotosession... det slutade med att jag låg i ett hörn i min lilla hall och försökte få med HELA mig på bild... det går sådär när armarna är för korta, hallen för liten och kameran i telefonen inte så bra... men jag bjuder på det ändå, en bildserie i litet format så det inte avskräcker!


en annan dålig timinggrej jag underhållt mig själv med idag va att åka till affären direkt efter jobbet... hur tänkte jag där... antagligen inte alls!!! Jag hade ju egentligen inget akut att handla och ändå ska jag utsätta mig för fredagsmyshandleriet... fredagsmys är bara en reaktion på stressen inför fredagsmyset... för i relation till hur det är inne i en mataffär modell större kl.17:30 en fredageftermiddag så är ju allt annat lugnt!!! Barn som gråter och när ett barn gråter så blir det liksom snöbollseffekt så ALLA barn gråter... förstår dem iofs, jag ville också gråta tillslut. Folk som knör och kör över ens hälsenor med kundvagnarna (och varför måste man ha med sig kundvagnen och blockera hyllorna när man handlar så att ingen kommer fram till hyllan 1,5m framför den plats man själv stannat på för att plocka ner något i sin vagn???) armbågar sig fram på grönsaksavdelningen och ytterligare barn som gråter...

Så nu, i hemmets lugna vrå är det dags för fredagsmys, vare sig jag hade tänkt det eller ej! Ikväll blir det lite ost och vin... hade varit trivsamt med sällskap också men ska man ut med gamla kollegor så ska man... jag skyller på min dåliga timing... och roar mig med andra säsongen av Mia och Klara istället... spolar förbi när det blir superpinsamt, spolar tillbaks där man skrattar så man nästan kissar på sig!






4 kommentarer:

  1. Kan trösta dig med att jag inte heller har ngt godis framför På Spåret!!!!!!!!!!!!!!
    Skandal
    Guuuud
    Jag blir fan knäpp
    Har bara rödvin
    Aptrist
    Jävla satan

    :-)

    SvaraRadera
  2. Anne - tack för trösten! Det hjälpte faktiskt... har liksom slukat två ostar helt själv... + lite kex som jag inte riktigt låtsas om... en halv gurka och en morot med dip(på yoghurt)... och känner mig helt tom ändå! fast lite illamående också... vad är det med godis som är så speciellt??? är jag inte starkare än så här??? Jo ta mig tusan att jag är! Ta ett glas rött till, då blir det lite roligare iallafall... måla tånaglarna i olika färger och dansa som om ingen såg dig! Det ska jag göra! KRAM!

    SvaraRadera
  3. ... Och tack vare Anne fick jag se DIN fina blogg!
    Du skriver så bra att jag kommer på mig själv att sitta och nicka medhållande!
    Här har du en ny stalker... ;D
    Go´lördag!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!