tisdag 15 februari 2011

bästaste nagellackstipset!

ni måste ju tro att jag blivit sponsrad eller fått dåndimpen, eller sniffat nagellacket... men se det har jag inte... inte så mycket iallafall! Jag har alltid haft problem med att jag dels inte klarar av att hålla fingrarna från att slå i saker och ting så jag inte får märken och hack i nagellacket om jag målar två lager (lager två tar ju såååååå lång tid att torka!) dels slits det och pillas det bort av någon klåfingrig...(kan inte förstå!!!) jättefort... en dag och sedan ser det skabbigt ut...

Gick till det lokala parfymeriet vi faktiskt har här i min lilla stad för att köpa ett vanligt nagellack, hittade färgen jag sökte (svart, för när man känner sig lite tuff och rockig!), betalade och råkade efter det få syn på försäljerskans naglar... mycket snygga (vet att hon har två små barn så tiden till de där snygga naglarna borde inte finnas riktigt), förundrades lite och så stack hon iväg och hämtade en liten kartong med en liten (fast stor för att vara nagellacksflaska) flaska i. Seche Vite - dry fast top coat... 120 pengar, tack och bock... men åh va värt varje liten krona det var!

Ett tjockt lager lack, på med topplacket direkt, innan färgen torkat ordentligt (även det ett tjockt lager)... sedan händer det magiska saker, det liksom gifter sig med varandra, torkar mycket fortare än vanligt och framför allt så sitter det MYCKET bättre! Lite som Petter och September tillsammans... SÅÅÅÅ mycket bättre! och på tal om Petter... mums... men det är ett helt annat inlägg... en helt annan dag... kanske! snygg är han iallafall!

3 kommentarer:

  1. Känner så väl igen mig, man stoppar ner handen i fickan och nagellaget korvar sig, usch! Måste nog testa ditt tips!

    Va kul att du hittat till min blogg och att du kan hitta inspiration hos oss!!! Du är så välkommen!

    SvaraRadera
  2. Smart! Om jag nu fixar och spara ut dessa, ser ännu så länge lovande ut, så ska jag nog kanske satsa på en sån!

    SvaraRadera
  3. Det där lacket ska jag försöka lägga på minnet. Undrar om det håller för toalettbesök, som alltid ska inträffa efter att man målat naglarna.

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!