lördag 3 augusti 2013

Vad hände där?!

SMHI, YR, iphone-appen... ALLA verkligen LOVADE dunderfint väder i helgen... dunder i två bemärkelser, tokvarmt och soligt samt blixtar och dunder... och imorse såg det onekligen lovande ut... men när vi hade traskat ner den långa vägen till stranden och kånkat med oss fika, termos med kaffe, filtar och krabbfiskargrejer... ja då blåste det som fasen, solen doldes av molnen och när vi hade hällt upp kaffet och spridit ut oss så att filtarna inte skulle blåsa iväg, då kom regnet också!

Så det var bara att traska upp för den branta stigen till huset igen, dunka ner på den solvarma altanen (för ja, när vi kom fram så sprack det upp och solen sken å det grövsta... men det blåste storm) och försöka att inte förgås...

WTF??!?!??!!? Sedan kom jag på att jag låtit ett fönster stå lite öppet... med ett åskoväder på intåg är det inte det mest poppisa man kan göra när man bor i en bostadsrättsförening... tänk om fönstret skulle blåsa upp (de där plastgrunkorna som låter fönstret stå lite på glänt är ju som sagt bara gjorda av plast, håller ju inte för allt!)... så "WTF??!??!?!?!?" lite till och sedan åkte jag hem och stängde mina fönster... vid det laget var det rätt mörkt på himlen och nu har det redan regnat och åskat en del! Men vart tog den fina sommardagen vägen?! Den här dagen skulle jag nämligen vilja returnera... den höll inte riktigt vad den lovade i mina ögon! Ett klassiskt fall av "gör om, gör rätt" tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!