fredag 16 augusti 2013

fredagssysselsättning

Fick frågan "vad gör du ikväll då?" av en vän på fb förut... just då satt jag och kollade på Big Bang Theory... Raj har en helt fantastisk teori om att man inte kan förstöra vänskap med sex... eller en fantastisk liknelse kanske är mer rätt...


Sedan satt jag en stund med gitarren och spelade Taube... Möte i monsunen, Dansen på Sunnanö, Inbjudan till Bohuslän osv... tills jag inte kunde fler sånger och då gick jag över till att spela lite Håkan! Funkar asabra det med!

Men, nu såhär snart mitt i natten tyckte jag att det var lägligt att testa mina vacum-påsar som jag köpte för länge, länge sedan, har låtit ligga bak i bilen lika länge och tog upp först idag... vacum-påsar... kanske något av det smartaste jag testat! Jösses va liten plats två stora dubbelsängstäcken och två kuddar tar om man suger ut all luft! Fenomenalt! Så nu har allt som skall röjas undan, sånt som "gömts" i fotändan på sängen, kommit fram igen... bara att kavla upp ärmarna imorgon och gå bärsärk!

Vad har du gjort ikväll? "Vaccat" något lately?!? OM inte så säger jag marsch pannkaka och köp såna där påsar... bra till det mesta tänker jag!

2 kommentarer:

  1. Nä. Vaccat har jag inte gjort på länge. Eller någonsin. Jag hämtade dotter sent vid busshållplats, la mig att sova, fick rusa upp o slå ihjäl förskräckligt stor och hårig spindel som plötsligt uppenbarade sig för dottern och sen hade jag svårt att somna.
    Big bang theory såg jag också. Himla rolig serie.

    SvaraRadera
  2. Vakumpåsar is the shit, särskilt om man lägger vinterkläder och täcken osv. i källare eller på vinden för förvaring... man riskerar ju inte att otrivsam lukt kommer åt det man stoppat i påsen liksom! Usch, stor hårig spindel låter otäckt! Jag hade inte vågat sova på hela natten efter det! hoppas du haft en bra söndag också!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!