söndag 25 augusti 2013

Denna dagen gick inte av för hackor... och hallon luktar jag inte heller!

Vaknade tidigt i morse och hämtades upp av lillebror. Raka vägen till stan och deras lägenhet som de nu flyttar ur... eller själva flyttande gjorde ju vi, hela dagen, tillsammans med hans sambo, några av hans vänner och svärfar. Kånka, bära, lyfta, stapla... kartonger, påsar, möbler... allt möjligt, upp och ner för trappor... svett som lackar... händer som råkar ut för wellpapp-paper-cuts... hela tiden mer saker att bära ner i bilarna... men det gick rätt smidigt ändå... ett par vändor fram och tillbaka, sedan flyttmiddag bestående av pizza/hamburgare och en massa bus med lillskrutten, fasters ögonsten. Idag när jag sa till honom att jag älskar honom så svarade han bara "Jaaaa"... tror kanske han tycker att han förstår det nu!

Sedan åt vi igen, lite plock, smått och gott... mycket gott om du frågar mig... och ja, sen var det hög tid för L och mig att åka in och hejja på hennes sambo/min bror som sprang midnattsloppet... fast vi kom fram till mål alldeles strax efter att han hade gått i mål, men ändå, skönt för honom att ha några som mötte upp tänkte vi! Mötte ett helt gäng vänner som hade sprungit och jo, ja, lite dåligt samvete får jag ju... det får jag alltid när jag ser någon som springer... när det är en hel hoper med folk så gångrar man iofs inte det dåliga samvetet med antal människor... det hade inte gått... men visst anser man att man borde varit med

Men ja, nu luktar man inte direkt hallon och rosor... svett sedan tidig förmiddag och från alla man skulle krama om och gratulera för ett väl genomfört lopp!!! Men jag orkar inte duscha nu... får bli imorgon bitti istället... nu ska fröken sova... sova och tänka på vad min fina vän sa när vi talades vid på telefon nu inatt (hon hade sprungit och jag försökte nå henne för att möta upp, men förgäves, fick bli ett nattligt telefonsamtal istället)... mycket klokt var det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!