torsdag 22 augusti 2013

Det där huset jag drömde om... det blev inte mer än så... en dröm...

enligt somliga var det något av en mardröm... eller skulle kunnat bli... hus ska tydligen inte hänga uppe i skorstenen och sedan luta ut från den... jag tänker ju mer att "ja men har det stått i 300 år så lär det väl stå i några år till?!" Jag tycker att det är mysigt och charmigt med lite vint och snett... men det tyder tydligen lätt på att det är rötskadat och inte mår så bra... det är ju mindre charmigt!

Om jag blir ledsen?! Ja, tro fasen det! Jag släpar inte med mig folk på visningar bara för skoj skull. Jag släpar med mig folk på visningar för att jag tror att jag vill bo där... för att veta om det kan tänkas vara mitt drömhus så fungerar jag som så (som så många andra säkert) att jag tänker mig in där... planerar, funderar och tänker mig en vardag... möblerar med mina möbler... för annars behöver jag ju knappast åka och kolla... men då när jag får rådet att avstå och jag redan börjat fundera på tapeter, när jag redan börjat flytta in och sätta min prägel, det som jag längtar så efter att få göra... då blir det jävligt tungt ett tag... så även idag... supertungt att behöva ringa mäklaren och meddela att man inte är intresserad av att lägga ett bud fastän man själv, utan någon som helst kunskap eller insikt, tänker att det nog skulle vara sabla mysigt...

men men, det kommer fler hus... och kommer det inte fler hus så får jag väl bygga istället då... så nu har jag kommit såpass i tanken att jag letar både hus och tomt... skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!