torsdag 29 augusti 2013

Borde nog köpt mig en lott!

Jädrar va detta senaste dygnet har kärvat och jävlats med mig!!! För dig som redan läst de senaste inläggen (innan det med väskan) så behöver jag ju inte tala om allt som hände innan lunch igen, så du kan glatt hoppa över punktlistan nedan... för er andra så är det som såhär:


  • Min flight hem till Göteborg från London blev inställd en sisådär 35min innan take off.
  • Jag blev ombokad till ett nytt flyg, till Stockholm för att sedan därifrån åka till Göteborg tidigt imorse (med övernattning på Radisson Blu på Arlanda). Detta flyg blev en halvtimma försenat.
  • Mitt bagage hade inte lyckats komma med planet från Stockholm till Göteborg så jag fick efterlysa det på Landvetter.
  • Eftersom jag har lunchklass på torsdagar och hade räknat med att komma hem igår kväll hade jag inga träningskläder med mig så jag fick åka hem till Kungälv innan jag åkte tillbaks till jobbet. 
  • De ringde från Landvetter vid elva och berättade att de hade hittat mitt bagage och jag skulle få det utkört någon gång mellan 14 och 18. (jag, som bara sovit tre timmar i natt, hade tänkt gå hem lite tidigare... typ runt tre-fyra... rimmar illa med 18...)
 Här någonstans åkte jag och hade pass och efter det har jag inte berättat mer om vad som hände... men tro mig, det kommer mera! (så nu kan även du som redan visste allt det tidigare hoppa på tåget, om du vill, det är självklart helt frivilligt!)
  • När jag kom tillbaks till jobbet hade jag en dator som helst plötsligt vägrade starta... det är tur att vi har en grym datakille att ringa in när det är kris. Tyvärr är det inte bara vi som har honom så det tog väl kanske en timma innan han dök upp. Och jodå, han fixade det galant!
  • Budet med väskan kom 17:45... känner att det ligger helt i linje med dagens valda profil faktiskt!
  • Eftersom jag inte ville bära runt med jobbnycklar i London så hade jag plockat ut dessa innan jag åkte... det blir väldigt svårt att låsa utan nycklar när man är ensam kvar på kontoret... som tur är så löste det sig... men ändå!
What are the odds?!??!?! Ska alla såna där onödigheter hända på en och samma gång verkligen? Har jag tömt mitt karma-konto?! 

Ta i trä men inget mer som kan gå fel har gjort det idag... och då har jag ändå varit en dare devil genom att utmana ödet med att gå och handla också.... kunde ju ha slutat hur som helst! Men ja, nu tänker jag mig medvind ett bra tag framöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!