fredag 23 augusti 2013

Ögonmask och öronproppar is da shit!

Tog min huvudvärk och åkte hem, raka vägen hem idag faktiskt! Hoppade ur kläderna och gick och la mig... men den där jädra huvudvärken eskalerade liksom... ett tag kändes det som om huvudet snurrade runt där inne... snurrade i takt med tankarna... de där som hetsar, gnager och får mig att må fysiskt illa... svårt att sova då... när huvudet snurrar och kroppen inte hänger med... 

Alla ljud från gatan stör mina försök att sova... en ambulans som far fram... bilar... motorcyklar... måsjävlarna som flyger över taket... kokongar huvudet så gott jag bara kan... öronproppar och ögonmask... låter huvudet finnas i den tysta, mörka bubblan... somnar tillslut och ja, vaknar flera timmar senare... fantastiskt skönt... huvudvärken är nästan borta och jag har kunnat sova i tre timmar utan att få panik över framtiden... eller rättare sagt att jag inte ska få ihop den... framtiden alltså... 

Och tills dess att jag gör det, får ihop den menar jag, så kommer jag kanske inte alltid höra om det smsas eller ringer på min telefon... men då vet du varför!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!