söndag 3 februari 2013

Sehr gut!

Ja, just nu har jag inget att klaga på, förutom att jag är galet trött och lika godissugen... Har redan länsat minibaren på det godisaktiga... Borde egentligen bara sova, men klockan är ju bara lite över nio så det är svårt även om det varit en lång dag.

Vi har hunnit med en del på mässan, vansinnigt mycket folk kändes det som... Imorgon blir det en heldag... Jag tänker matcha svarta byxor med joggingskor... Fötterna får ta mycket stryk på en sån här resa... Idag var det bara uppvärmning!

Men en uppvärmning som avslutades med incheckning på hotellet. Hotel excelsior, föll mig mycket väl i smaken! Och ja, jag kan ju knappast klaga, jag som fått walk in closet till och med! Ljust och fint, lite sekelskiftes stil på det... Jag har rätt höga förväntningar på frukosten imorgon!








Efter lite ompiff och ett bad faktiskt, i omvänd ordning, gick vi ut på stan för att äta middag. När jag är i München är schweinshaxe ett måste, så även den här gången! Vi gick till det stället där jag åt min allra första schweinshaxe, Augustiner-bräu. Det grundades redan 1328 och är Münchens äldsta bryggeri. De serverar även mat och restaurangen är jättestor, inte direkt trevlig men väldigt stiltypisk! Det enda man (inte) saknar är ompabompa-musiken!


Men ja, nu såhär efter den där gigantiska köttbiten så är jag ju helt skogstokigt godissugen... Sånt kommer som ett brev på posten när jag äter tung mat... Godissugen, mätt och trött... Och med det tror jag minsann att jag ska stänga igen här för idag och kanske läsa lite innan hard core laddning inför morgondagens drabbning!

Vad har du hittat på idag?!

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Så fint Du verkar bo! Härligt när badrummet är så där fint.
    Trist med tanden! Hoppas det inte skaver mot kinden eller tungan. Det gör så ont då.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefint hotellrum! haha, ja badrummet är liksom nästan viktigast! Frukosten var dock sådär... tanden är lugnt, men det får nog fixas snart!
      kram!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!