torsdag 21 februari 2013

Saker som ger olustig känsla...

Ja du vet, när man känner att det inte är helt hundra... mat kan vara en sån grej, eller stämningen i en grupp med människor... eller om man pratar med en enskild människa och man förstår att den där personen inte ens själv förstår att det man säger och gör inte är med verkligheten överensstämmande...

Ibland träffar man folk som faktiskt snurrat in sig i sin egen verklighet såpass att den på något vis blivit norm... och det är ju inte direkt bra, inte när det påverkar hälsan... åt vilket håll det än är...

För drygt ett och ett halvt år sedan satt jag och nattsuddade med en mycket excentrisk person... fantastisk på många vis... och han sa en viktig sak till mig, just då var den väldigt viktig för mig som den person jag var just då... det var något i stil med att saker och ting är inte alltid som man själv tycker och tänker att de är bara för att man tycker och tänker att de är så... lite att man själv kryddar verkligheten... och ja, så är det ju helt klart... och när en människa kryddat så länge att det där blir sanningen, då blir det för mig fruktansvärt olustigt att vara delaktig... när saker och ting inte stämmer, när allt är bortom rim och reson... olustigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!