söndag 23 september 2012

Vilken galet trevlig helg!!!

Jag har verkligen haft en helt fantastisk helg... trött som ett as... ja... men det gör inte så mycket nu när jag bara kan dunka ner i soffan och landa, fundera och gotta mig åt alla goa intryck!

Ost-kväll hos farmor i fredags, massvis med go-känsla på det. Min farmor är något i särklass, helt klart, hon är helt ljuvlig och vi har väldigt trevligt tillsammans. Kan sitta och prata om allt verkligen! Så mycket härlig energi man fyller på bara av att vara där!

Igår hade jag först pass på morgonen... mitt älskade lördagspass, ljuvligt! Riktigt, riktigt roligt att köra, fullt av energi som bara strömmar runt i salen och ja, kanske beror det på all energiutväxling som sker att jag blir helt galet sänkt efteråt? Ibland tror jag nästan det! Men jag vet inte säkert!

På eftermiddagen igår åkte jag hem till nyvunna vänner. En familj jag lärde känna på midsommar, helt underbara, tyckte jag redan då... ska vän inte sticka under stol med att jag kanske var lite nervös över att jag eventuellt skulle ha höjt dem en aningens högt till skyarna... att jag kanske kom ihåg dem som bättre än vad de faktiskt är... tänk om vi inte alls skulle klaffa liksom, och så skulle jag dit ensam, äta middag och umgås, sova över och ja... det finns få utvägar om allt bara blir stelt och konstigt i en sådan situation...  Det blev inte ett dugg konstigt eller obekvämt och stelt... såklart! De förtjänar högre skyar än vad jag hade höjt dem till! Så galet trevligt!!! och gott!!! och mysigt och helt fantastiskt! Det perfekta värdparet, helt klart! Så himla trivsamt!!! Tiden bara swoschade iväg igår och helt plötsligt var klockan fyra när vi skulle gå och lägga oss! Sov som en sten, vet inte om det berodde på all god mat, all god dryck, det trevliga sällskapet på kvällen eller den mycket generösa chokladbiten på kudden (som jag iofs inte åt eftersom jag ju inte äter godis, men det är ju tanken som räknas!). Antagligen var det en kombination av allt detta.

Dagen idag började sådär lagom sent med go frukost och eftersnack vid frukostbordet till halv två... vi är nog rätt lika, min namne och jag! Är så glad över att ha träffat er! Hela eran fantastiska, ja rent utav amazing-a familj.

Ikväll kom en annan vän hit. På en kaffe och en massa prat. Så mysigt! Saknar våra dagliga snack jättemycket!!! Så roligt att hon kom hit och vi fick ventilerat lite, diskuterat och uppdaterat oss.

Nu ska jag bara dunka ner i soffan, kolla på en film, fixa lite mat, fundera på alla intryck som helgen gett och landa.

Vad har du haft för dig i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!