onsdag 19 september 2012

En statusuppdatering kanske vore på sin plats...

på fronten intet nytt kan man säga... det gungar fortfarande... går vågor i knäna och ja, illamåendet ligger kvar lite sådär som en krydda i tillvaron, stillsamt ackompanierat av en lätt huvudvärk... urk på burk typ... men vad gör väl det, locket ska läggas på brunnen, slipstenen slipas (?) och allt sånt där som skall göras fastän man bara känner för att krypa ner under täcket och dra det hårt omkring sig... fast bara såpass att man ändå kan komma åt att hålla i sig i madrassen när det gungar för våldsamt!

Men jag är på jobbet idag, det funkade ju uppenbarligen inte att sova/vila bort känslan... testar ett nytt grepp idag helt enkelt... jag har ju inte direkt något fysiskt ansträngande jobb så det kan ju inte vara någon större fara! Passet ikväll blir nog bara som en liten energiboost för kropp och knopp, träning kan ju inte skada tänker jag!

Vad gör du en dag som denna? En onsdag mitt i september kan ju onekligen svänga... vädret gör det bannemig, ena stunden sol, nästa regn för att sedan släppa fram solen igen!! How is the läge with you så att säga? Funderar du över något särskilt idag? Jag funderar ju jämt känns det som, blir aldrig riktigt klar... hade ett långt samtal med en fin vän igår där jag kom till insikt i hur vansinnigt annorlunda min vår och sommar, ja kanske livet i stort, hade sett ut om jag vid ett litet tillfälle gjort annorlunda! Jag tror ju själv att det är tur att jag inte gjorde annorlunda, men ändå...


Blev tipsad om denna i måndags, galet bra låt!! Vilken är din favorit just nu?!

4 kommentarer:

  1. Åhhh, kul att nån undrar vad jag gjort idag!!! Typ tvättat bilen i 3 !!!! timmar, vart lite sjuk, tyckt synd om mig själv, provat min nya klänning, tvättat 1 maskin, druckit 10 koppar kaffe.... Och kom precis i skrivande stund på att klockan är 16, kanske dags att äta lite frukost!! Fy på mig....
    Den här låten gillar jag faktiskt oxå... Inte från början men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!
    Lite dansbandig.... Puss på sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jösses, 3, tre, TRE (???) timmar?! Tvättade du den med tops eller?! =) synd om du har jag också tyckt, massor... önskar jag hade varit där hos dig så vi kunde kolla på engelsk kostymdrama ihop... och du, det är väl inte konstigt om du känner dig okry om du inte äter!! Ajja!!! Själv har jag ätit hela dagen, kesella och blåbär, keso och banan, banan och keso, blåbär och kesella... och ett äpple...
      Haha, ja, den är lite dansbandig, kanske är därför jag gillar den?! =) Fast jag tycker den påminner om någon annan låt också, tror det är Green Day - Good riddance som inleds på samma sätt nästan... gör inget, de är bra båda två! =) Fast vadå faktiskt, vi har ju ganska lik musiksmak ibland iallafall, jag älskar iofs inte Monster Magnet, men jag kan lyssna på dem! =) puss på dig!

      Radera
  2. Du, har du varit hos doktorn med din yrsel?
    Det kan vara nåt som heter kristallsjukan.
    Att ditt balanssinne fått sig en förkylning.
    Hoppsa iväg dit tycker jag!
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, ska ta och ringa sjukvårdsupplysningen och se vad de säger! Tack för omtanken!
      kram!!!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!