söndag 20 oktober 2013

Det var då själva fan!

Igår när jag plockade bort allt från sovrummet så skruvade jag även ner några hyllor... gick rätt smidigt, tills jag kom till sista konsolen... då hade den jäkeln valt att fastna i tapeten... så när jag lirkade bort konsolen följde en bit tapet med... eftersom jag ska måla om så hade det ju inte varit någon ko på isen alls OM det inte hade varit för att det är en gammal jäkla strukturtapet... så det går ju inte att spackla igen... skulle vara om man spacklade och liksom duttade ihop något strukturliknande av spacklet... eller kanske att man kan skära loss tapeten från konsolen och limma fast den igen...

ELLER så gör man som så att man tapetserar över med en recover-tapet och målar efter det... alt. drar bort tapeten, tapetserar och spacklar med målartapet (eller vad det heter) och sedan målar på det... jag vet inte hur jag ska göra... är kräkstrött på den där strukturtapeten, vill inte utsätta nästa boende för den riktigt... samtidigt så vet jag inte om jag orkar tapetsera om, har bara tapetserat en gång och som min pappa påminde mig, det började med gråt och tandagnissel... så det räcker liksom med att måla! Och på samma gång måste jag ju göra något åt den där släta fläcken som sitter mitt på väggen...

Men so what om jag bara har tapetserat en gång tänker jag... andra kan ju tapetsera, även vanliga dödliga alltså... då borde väl även jag kunna?! Hur svårt kan det vara? Hur svårt som helst kanske... Hur hade du gjort? 

2 kommentarer:

  1. Det går inte att hitta ett gammalt tapetprov med samma struktur hos någon färghandel? Så har vi gjort en gång. Jag gick ner och frågade i färgbutiken och då hade de en liten tapetstuv som jag fick. Bara att limma dit och sen måla över. :)

    SvaraRadera
  2. Ringt en hantverkare / F

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!