måndag 24 februari 2014

Vilken helg!

Jag är så glad att jag tog det toklugnt i fredags! För ja, resten av helgen skulle visa sig gå i ett helt annat tempo!

I lördags åkte jag in till stan och mötte upp Anders och några av hans goa vänner för frukost på Doppio på Linnégatan, kanske inte mysigaste stället i stan, men jättetrevligt och gott! En superbra start på dagen som rundades av med ett besök till systemet och en rask promenad till Majorna. Sedan åkte vi hem till mig, städade och röjde, fixade och donade.

På kvällen fick vi besök av mina kära vänner, hela lilla familjen. Det var så himla mysigt! Jag älskar verkligen de här människorna! Det är öppet och hjärtligt, omtänksamt och med glimten i ögat liksom. Blir ju lite trångt och tokigt i min lilla lägenhet, men finns det hjärterum så får man plats!

Igår morse var Anders en hjälte som tog sig an disken innan det var dags att packa ihop sig och bege sig hem till honom, städa iordning, fixa och dona, baka tårta och duka upp för tårtkalas för hans familj. Jättetrevligt och ja, får jag säga det själv så var det jättegott också... jag är ju rätt svag för tårta så det är inte så svårt att få mig på fall...

MEN inget kalas utan kras heter det ju och i vårat fall skedde kraset lite innan gästerna kom igår... en lampa råkad falla i golvet så jag var rätt snabb med att föreslå en tur till Ikea när vi ändå var tvungna att åka hem till mig och hämta min träningsväska... och ja, det blev inte bara en lampa till Anders lägenhet, det blev totalt fem tror jag!

Man överdriver inte om man säger att vi somnade fort igår... jösses... är det helg snart?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!