fredag 7 februari 2014

jädrar va kass jag är!!!

... på att slänga in bilder i mina blogginlägg that is... jag är kass på rätt många grejer, men det blir så långt om man ska fokusera på allt man är dålig på så jag väljer att pin pointa denna lilla detalj just nu!

Så för att kompensera dig lite så tänkte jag bjuda på mina bilder från München i förra veckan... du får inte alla... det är inte skoj att se en massa smygfoton på accessoarer och montrar... men du ska få mina matbilder... de är göttiga!


som tex. min innanmatendrink på Traders Vic på Bayerischer Hof... med seminaken plastdocka som drinkpinne...

 Min fortune-cookie-fortune från Traders Vic. Vore ju trivsamt om den besannades!

 Den absolut godaste schweinshaxe jag någonsin ätit... och jag har ätit några... det är galet gott och ett måste när man är i München... denna på Alter Hackerhaus... mitt nya "måstegåtillpåIspomässanresanhak"

Sedan ville jag ha en apfelstrudel eftersom jag aldrig ätit sådan... men apfel strudeln var slut så vi fick käse strudel istället... denna var inte min, denna var min kollegas. Jag fick min så som den skall serveras enligt tanten på restaurangen eftersom jag aldrig hade ätit det tidigare... med varm vaniljsås... urk... det var så himla äckligt  (jag brukar dock gilla vaniljsås, på alla möjliga sätt och vis, men detta klökte mig bara)... mitt resesällskap, de satt och mumsade i sig sin glass... de gillade inte käse strudel heller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!