måndag 23 december 2013

Tro det eller ej...

Även denna medaljen har en baksida... eller jäkligt många faktiskt... igår kväll, snudd på i natt, visade jag upp en av mina allra mest otrivsamma sådana för Anders... Vi har liksom knappt kommit till det där stadiet att man gör annat på toaletten än duschar, borstar tänderna och förvarar toalettpappret... igår visade jag upp en sån där sida hos mig själv som är så jäkla ocharmig att jag nog nästan hellre hade fisit honom rakt i ansiktet... (OM jag nu hade gjort sånt alltså... vilket jag ju inte gör!)... men det hade man iallafall kunnat skratta åt om en sisådär tjugosju år eller så!

Vad som hände? Jo, jag hade alldeles för mycket jag var tvungen att fixa klart innan jag gick och la mig, "att-göra-listan" blev för lång och tiden för knapp, klockan blev alldeles för mycket för att någonting skulle kännas roligt och teknikens under valde att spela mig ett spratt... då är det inte utan att jag tappar besinningen... blir sådär otrivsam och hanterar knappt någon som helst motgång... och just då känns det ju som om alla motgångar väljer att hopa sig... datorn krånglar, jag hittar inte grejer, det ligger saker överallt och ja... stressen tar över liksom... helt och fullt mänskligt kanske, men jag ville inte att han skulle behöva se den sidan hos mig riktigt än... ville få vara den där rara, glada, käcka tjejen ett tag till... hon som inte ens har PMS liksom! DET sket sig kan man säga... rakt i babords länspump... jag drog röva baklänges i koks helt enkelt!

Men jag är tydligen rätt go ändå... mina bra sidor väger upp tydligen... tur är ju det! För mig alltså! Själv hittar jag ju inte något fel på karln så ja, jag känner mig lite kantstött i jämförelse... men det sitter ju i mitt eget huvud, inte i hans (hoppas jag).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!