måndag 16 december 2013

Husmoderlig så in i Helveteson

Denna helgen, den kan ha kommit att bli en av de mest husmoderliga jag någon upplevt! Helt i egen regi också! Eller ja, jag har ju inte varit ensam, jag har ju haft Anders med mig, bästa, bästa Anders. Utan honom hade jag bara fått gjort hälften, om ens det.

Vi har satt pepparkaksdeg och bakat pepparkakor an mass, vi har kokat apelsinknäck och två sorters kola (choklad/cayenne och lakrits), gjort egen julkorv från jättejävlagrunden... malt högrev och bog, blandat korvsmet och fyllt fjälster...

Sist, men absolut inte minst, har min fina pojkvän (bara det känns så gottigt) målat mitt sovrum. Nu är det alldeles vitt och fint, ljust och fräscht! Jag ska bara gå över listerna med färg ett par gånger och sedan är det dags att få ordning på torpet igen... jädrar va gött det ska bli!

3 kommentarer:

  1. Så duktiga Ni varit!!
    I år kanske större delen av degen blev till pepparkakor innan den landar i magen ?!
    Jag menar, så är det ju inte alltid. ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi faktiskt! Bara lite grejer kvar att komplettera med nu!
      hihi, tänk på att vi numera är två som äter deg... kanske inte blir några kakor alls! =)
      kram kram

      Radera
    2. Tänkte inte på det!! Inte undra på att Ni hann med så mycket om det bara blev några ynka kakor att baka ut av degresterna! Hahaha... Kram

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!