fredag 13 december 2013

joråsåatte...

Minns inte riktigt varför just denna gången, men ibland faller allt bara på plats, ibland trillar orden och inspirationen på en som käglor efter en träff av ett väl riktat bowlingklot... somliga dagar får man bara till det.. så nä det är ingen ko på isen, fara på taket eller idé att ropa hej innan man kommit torrskodd över ån efter vatten i glashuset man just kastade sten... först kan man ta och dra r-va baklänges i koks också, om man hinner det innan man ska ta och ro fan som man satt i båten i land.

Vad jag vill ha sagt?! Jag vet inte riktigt... men idag har jag iallafall köpt mig ett korvhorn så i helgen ska jag göra korv... insåg igår att jag har en köttkvarn och en massa annat bra bröte till min kitchen aid också, som jag aldrig använt... min husmorsanda faller på mig lite sådär sporadiskt med ojämna mellanrum tydligen...

hur korven blir, det får vi se, men har man ett korvhorn är det iallafall antagligen enklare att lyckas med just korven än om man inte har det! Lite så tänker jag... du får vara glad att jag gör ens det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!