torsdag 12 december 2013

Julbordstradition och dubbelstöt

Efter jobbet idag åkte jag och mötte upp en av mina fina vänner på Ikea. Förra året införde vi en liten käck tradition nämligen julbord på Ikea och ja, traditioner är ju till för att hållas så idag var vi där... innan jag kom fram blev jag dock påkörd bakifrån av en annan bil när jag stod still innan jag skulle köra in i en rondell... som tur var hände det bara lite krafs med bakdelen på min bil... det blir en försäkringsgrej och sedan är det över (hoppas jag)...

Julbordet var rätt simpelt, men gott... men man kan ju knappast förvänta sig stordåd för 99:-... jag är nöjd och mätt... dessutom är jag än mer nöjd med min svarta fårskinnsfäll jag köpte att ha på golvet nedanför sängen!

Sedan åkte vi hem och ta mig tusan, när jag skulle släppa av A-K utanför hennes så blir jag påbackad... står still med bilen för att bara runda av kvällen, då bilen framför mig i vändzonen, som skall köra iväg, backar på mig... som tur var så stod jag med vridd ratt såpass att vi tror att hon bara kom åt däcket... men ändå... vad är oddsen... påkörd två gånger på mindre än 2½h!

Jag borde nog köpa mig en lott idag, men jag tror knappast jag skulle vunnit något, jag har ju sån sabla tur i kärlek numera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!